söndag 27 februari 2011

Vill se: Alien-filmen Area 51



Tv-kanalen Syfy gör en del egna filmer. Den här hade premiär i går i USA. Och även om jag förstår att det kanske inte är Oscarsklass på materialet så innehåller den ändå allt jag gillar med sci-fi. Det vill säga onda aliens.

En bättre trailer hittar du HÄR (det var den jag föll för)!

Uppdaterat 8 mars: Ok, nu har jag sett filmen och den var såååå dålig! Riktig låg nivå. Som om de låtit Face Off-deltagarna få göra monstren som en del i tävlingen och sen valt de sämsta. Urk.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kan de inte sända den i sverige?

När gjordes den?

Hälsar:

/24

Anna Thunman Sköld sa...

Den är helt färsk! Visades i lördags för första ggn i USA.

Men jag har då ingen aning om den kan få visning i Sverige. Tyvärr.

Drunken Monkey sa...

"bara" att ladda ner, eller så skaffar man en amerikansk VPN-tunnel och ser "strömmat".

Drar man sen ut det till TVn så blir det ju som på riktigt - fast reklamfritt!!

Anonym sa...

Jo,om man har dom kunskaperna att göra det på så är man lyckligt lottad.

Jag är inte det.

Tyvärr..

=(

/24

Björn sa...

Fråga om nya 'V' TILL Anna:

Hej Anna!

På tal om Aliens.

Är den nya 'V' som nu börjar sändas på Torsdag i kanal 6 en serie? Det verkar vara det,men det framgår ingenting om det.

Kan du ge mer besked i frågan om det?

Hälsningar:

/Björn

Anna Thunman Sköld sa...

Till Björn: Ja, det som börjar den 3 mars är en serie, som har fått två säsonger till att börja med. Det är 12 avsnitt i första säsongen.

Och den är fristående från "gamla" V även om en viss Diana kommer att dyka upp så småningom, som mamma till en av huvudödlorna :)

Jag såg några avsnitt i förväg men ska se resten via TV6, det ska bli kul!

Björn sa...

Tja, jag måste ju säga att mitt första intryck av den första delen av nya 'V' är absolut VÄRDELÖST betyg åt den!! Fy i helv..e vad USELT DÅLIGT manus!! Man saknar ju totalt den där ursprungliga spänningen som de lyckades så jäkla bra de första delarna på 80 talet!

Jag blev nästan heligt förb..när jag nu ser vilket misslyckat crap de har försökt återge.

Nä, de ska inte ge sig på att regissera sådant de inte kan,är mitt fasta betyg.

USELT och TAFFLIG inledning..

Jag är djupt missbelåten.

Bläää..

Björn sa...

Som komplement kan jag nämna att min betygsättning på den allra första 'V' -filmen från 1986 och den första ALIEN är ungefär i samma grad av spänning.

Ju fler delar som sedan gjordes desto mer urholkades/förlorades spänningen allt mer som de lyckades med i första delen för att helt och hållet upphöra.

Till slut blev de lika "spännande" som Bobo eller Bamse.

Det blev bara Bolibompa av alltihop,haha!

Anna Thunman Sköld sa...

Vad trist, Björn, att du tyckte så illa om nya V. Men jag förstår dig, det är inte som förr. Även om det blev som det blev i slutet ja. Det blev sannerligen Bolibompa :)
Men jag tycker att nya V funkar, när jag inte jämför med det gamla. Jag ser det som en helt fristående serie. Jaja, tack för dina tankar!