fredag 4 februari 2011

Justified i TV6 - vid MIDNATT


Men skärpning, TV6! Här köper ni in en serie som är så sjukt mycket bättre än den mesta annan dynga ni visar i kanalen och så placerar ni den på FREDAGAR RUNT MIDNATT. Jag dånar. Nej, förresten, jag blir ASFÖRBANNAD! Så dåligt gjort!

Serien jag talar om är Justified och den har Timothy Olyphant i huvudrollen. Han spelar Raylan Givens, en US Marshal som drar snabbare än sin egen skugga, eller åtminstone alltför ofta och med allför många dödliga utgångar för att hans överordnande ska vara nöjda. Han förpassas därför till sin gamla hemstad där  skeletten hänger i drivor i diverse garderober [pun intended]. Det är hårdkokt modern västern och det är signerat Elmore Leonard. Mer än så behövs inte sägas.

Jo, just det. The Shield-älskarna kommer få se Shane igen. Walton Goggins har en liten men viktig roll i första säsongen. I USA börjar andra säsongen nu på onsdag, den 9 februari.

Och om ni inte uppfattade det nyss så tycker jag TV6 är ena riktiga klåpare som placerar denna högkvalitativa serie på en pisstid en dag ingen är hemma. Så det så.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, härligt. Lika dåligt som när Kanal 5 körde Battlestar söndagar 02.00

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, vilken skandal det var! Jag som ville följa det via tv, fick ge upp.

Andreas sa...

Lite samma sak med Fringe och femman....Eller Boston Legal och 4an... Den listan kan göras lång.. varför köper de in serier om de bara envisas med att visa dem på skittider??

Erika sa...

Och vi ska inte börja tala om TV6 och "How I met your mother". Varför de ännu inte har börjat visa säsong 6 är helt obegripligt.
Det är ju som att be om att alla ska ladda hem den.
Och jag som vill se det på tv sitter här och svär...

Anna Thunman Sköld sa...

Eller Lost sista säsongen. Eller 24. Fast värst är nog när de tar helt nya serier och bara slänger in där ingen kommer på att titta. Som med BSG. Eller Boston Legal.

Men också surt att behöva vänta på nya säsonger. Som SVT och Big Love (innan dess Sopranos) eller Kanal 9 och Mad Men. Fast SVT är värre där gick det ju ÅR emellan Sopranos-säsongerna. Morr...

Qjt sa...

Tack för tipset om denna serien, börjat kolla igenom den och den är riktigt bra.

Anna Thunman Sköld sa...

Kul att ha kunnat tipsa! Jag gillar den också, tycker den växer hela tiden. Som flickan sa.

Fantasyflickan sa...

På tal om att vänta på serier på SVT, har du nån aning om när True Blood kommer tillbaka?

Anna Thunman Sköld sa...

12 juni i USA för fjärde säsongen och gällande tredje säsongen i SVT... så är svaret "efter sommaren på sin vanliga tid, onsdagar kl 22:00".

Vad som menas med efter sommaren vet jag ej. Augusti?

Dorian sa...

för att vara petig, inte sheriff, marshal.

Anna Thunman Sköld sa...

Det är bra att vara petig. Tack! Det var så omständligt att hitta ett svenskt ord så jag skriver väl US marshal bara.

Sophie sa...

Hej Anna! Vill bara tacka för tipset. Har precis plöjt igenom de fem första avsnitten av Justified och ä l s k a r den. Gillade Timothy Oliphant i Deadwood men här är han ännu bättre. Hur kan dom lägga en sån kanonserie vid den tidpunkten?

Anna Thunman Sköld sa...

Kul, Sophie, att du gillar den! Coolt att du också är ett Deadwood-fan. Jag med. Måste se om den nån gång känner jag.

Och räkna alla "cocksuckers" :)

Det är helt obegripligt med tablåläggningen av Justified i TV6, men som framgått av de andra kommentarerna här - inget ovanligt tyvärr.