onsdag 16 februari 2011

Louis CK inte värre än Larry David



För ett tag sen tipsade min kompis Anastasia mig om tv-serien Louie med och av komikern Louis CK. Jag har dragit mig för att se den då jag förstått att den är i samma stil som Curb Your Enthusiasm, Larry Davids sekundärskamfyllda slagskepp. Som jag inte klarat av att se ett helt avsnitt av. Än.

Well, jag har nu sett nästan hela första säsongen av Louie och jag är löjligt imponerad av mig själv. Tydligen har allt tittande på pubesperuker i Spartacus, råångestrelationstrauman i Tell Me You Love Me och allmän nakenfrossa i Californication härdat mig. För jag tål Louie så bra!

Visst har det varit jobbigt emellanåt, missförstå mig rätt. Avsnittet där hans mamma kommer oinbjuden på besök kommer jag drömma mardrömmar om, exempelvis. Men. Jag klarar av det utan skämskuddar och utan att behöva stänga av.

Det här betyder att jag snart är redo för Curb! Woohoo! Ångest, walk with me!

8 kommentarer:

Erika sa...

Yey! Tack för tips. Jag har precis blivit utan tv-serie. Färdigtittad liksom. Nu, enter: Louie.

Anna Thunman Sköld sa...

Lycka till :) Du har blivit varnad.

Johan Sporre sa...

Orelaterat artikeln så verkar det som att Canal+ släppt en pressrelease (jag kan inte se den) om att de siktar på att Game of Thrones ska få sverigepremiär i början av maj.

Anna Thunman Sköld sa...

Såg det i dag, Johan, att C+ kommer att visa GoT med två veckors fördröjning bara. Undrar hur lång tid innan den får visning i SVT? Undrar om jag kommer orka vänta på endera?

Johan Sporre sa...

På twitter har Göran Danasten från SVT nämnt att de tidigast kan få den till slutet av 2011.

Anna Thunman Sköld sa...

Åh, fy. Alldeles för långt bort.

Unknown sa...

Tack för tipset om Louie! Det har förgyllt några kvällar nu.

Nu längtar man efter Larry David i New York!

Anna Thunman Sköld sa...

Yes, vad kul att du gillade, Annika! Så du har sett LD? Jag har som sagt inte klarat av det än, men tror att det sannerligen kan vara dags snart.