lördag 12 februari 2011

Kvällens tv-måste: Downton Abbey



I kväll börjar ett brittiskt kostymdrama som både min mamma och jag längtat efter. Downton Abbey*. Som beskrivits som ett nytt Herrskap och tjänstefolk, för dom som är gamla nog att minnas den klassiska serien. Mumma, säger jag. Och Maggie Smith! Ingen kan snörpa på munnen som hon!

Start direkt efter Melodifestivalen i SVT1, kl. 21:30.

* Ser att min tv-tidning stavat fel: de kallar den Downtown Abbey. Låt mig gissa att fler kommer att göra den tabben.

6 kommentarer:

Magnus sa...

Finns ju en nyinspelning av Herrskap och tjänstefolk också:
http://www.imdb.com/title/tt1782352/

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, läste det på Wikipedia. Tokigt. Och varför bara tre avsnitt?

Ida sa...

Den var så jävla bra!!!! Hurra! Älskar bra kostymfilm. Älskar Maggie Smith!

Anna Thunman Sköld sa...

Jaa! Fan, vad bra britterna är på sånt här! The stiff upper lip :)

Min man sa: Är det nån sorts lag på att Maggie Smith alltid ska vara med i kostymdraman från England?
Jag: Ja.

Toppen!

Ida sa...

Och om den lagen inte skulle finnas, KRÄVER jag att en sådan ska instiftas!

Anna Thunman Sköld sa...

Haha - JA!