tisdag 22 februari 2011

99 anledningar att gilla 99 saker man måste göra innan man dör

Erik & Mackan. Foto: Johnny Wohlin/TV6
Nä, skojade bara. Det räcker med två. Erik och Mackan. Äntligen i ett program där de får vara i sitt esse igen. De har förslösat sin talang på annan skit (som den där bilserien som var mer för dom själva än för oss som tittare). Men nu! Nu är det som det ska. En lista ska betas av. Efter bästa förmåga.

Och jag älskar, älskar deras popkulturella referenser som kommer i kulsprutehastighet. En noshörning jämförs blixtsnabbt med Farmen-Qristina och ett litet hål för en kamera sägs ha lika bra synradie som Täppas Fogelberg. Varför är det just dessa två namn som kommer fram i - detta fall - Eriks hjärna? Jag tycker det är så fascinerande. Och roligt.

Välkomna tillbaka, grabbar, jag har saknat er!

Se 99 saker man måste göra innan man dör på TV6 Play.

3 kommentarer:

Danjel sa...

Det är precis det här formatet de behövde. Håller med dig om att bilserien var kass.

Sen så var det de där med Täppas. Det fick mig att skratta högt för mig själv i tv-soffan.
Längtar till nästa avsnitt

Mats Strandberg sa...

Observera att Kristina stavade Qristina. Det var så extra kul när hon satt på Farmen-farstubron och försökte röka mossa.

Anna Thunman Sköld sa...

Danjel: Vi är (återigen) helt överens :)

Mats: Shit, Qristina var det ju! Hur kunde jag glömma en sån väsentlig grej? Tänk att du och jag bägge har jobbat med varsitt Farmen... galet.