söndag 20 februari 2011

Lillsyrran i Ensamma hemma + Alanis = Sara Lumholdt

Ta en del Lacey Chabert...

... och mixa med en del Alanis Morissette...

... så får du en hel Sara Lumholdt!
Sara Lumholdt hade en av kvällens bästa låtar i Melodifestivalen men sjöng så jävla illa att hon hamnade näst sist i deltävlingen i Linköping. Istället kan man säga att Lena Ph tog hem det. Hennes uppträdande var det som stannade kvar i skallen efteråt. Vilket proffs hon är! Kan vi inte skicka henne i stället?

Sen var det bara otäckt med den där Lisa Ekdal-"stanna inte kvar hos en misshandlande man"-pastischen. Hur den kunde få en andra chans övergår mitt förstånd. Annars var väl kvällens snackis vilka låtstölder som kunde spåras i Eric Saades bidrag.

Personligen hade jag mest roligt åt att göra denna lika som bär-upptäckt (bloggkollegan Älskade dumburk uppmärksammade den ena delen på Twitter också): att om du satte ihop Lacey Chabert (från Ensamma hemma) och Alanis Morissette får du... ta-da... Sara Lumholdt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bröstig bild på Lacey!

Erika sa...

Man skulle också kunna blanda in en annan favorit i sammanhanget: Seven Taylor. Hon har då fått hans mun i alla fall.
Annars håller jag helt med: hennes låt var den bästa men fifasen vad dåligt hon sjöng. Nästan så att jag inte trodde att någon kunde sjunga så falskt längre.

Erika sa...

Och när jag skriver Seven Taylor så menar jag Steve Taylor så klart hehe
mvh Snövit

Anna Thunman Sköld sa...

Anonym: Jag vet! Hon har stora bröst numera, vilket hon glatt exponerar :)

Erika: Han har ju varit runt en del, den gode Steven. Vem vet vem han är farsa till...

Erika sa...

harkel ... och när jag skriver Steve Taylor så menar jag egentligen Steven Tyler. Men allt sånt fattar ju du.
Mvh sjukdomen har satt sig på hjärnan

Anna Thunman Sköld sa...

Erika: Söööt! Jag förstår precis. Bara det faktum att du hörde av dig igen säger mig allt :) Krya!