måndag 24 januari 2011

Min mamma är topless-modell

Georgia och hennes plastikkirurgiberoende mamma Alicia. Foto: BBC3
Nya TV11 är ju som ni förstått bara TV400 fast i kejsarens nya kläder. Några förfiningar, lite Glee och några zombier (The Walking Dead!) men annars samma gamla trötta Jerry Springer och märkliga program som Jag avundas dig din penis och dina gigantiska bröst och dina smartiga modellkompisar. Typ.

Så jag blev inte jätteimponerad av kvällens tablå som innehåller programpunkten Min mamma är topless-modell. Åh nej, tänkte jag, ännu en spekulativ dokumentär som bara är en ursäkt för att visa mjölkebyttor. Men när jag läste handlingen blev jag faktiskt intresserad. Och det är BBC som står bakom.

TV11:s text:
Brittisk dokumentär från 2010. Om relationen mellan glamourmodellen Alicia Douvall och hennes fjortonåriga dotter Georgia. Medan Alicia är plastikkirurgiberoende och har dålig självkänsla är Georgia ointresserad av utseendehetsen och vill hellre få bra betyg och ett bra jobb. Under en resa till USA råkar Alicia ut för en olycka och mor och dotter upptäcker nya saker om varandra och världen.

Ok. Såld! Ska se! Kl 20:00 börjar det. Kom att tänka på Helt hysteriskt... Alicia är Edina fast i Patsys kropp och Georgia är Saffron :)

Kolla HÄR för bilder på Alicia före och efter alla operationerna - hon har gjort minst 15 bröstoperationer och över hundra ingrepp sammanlagt. G-A-L-E-T!

Inga kommentarer: