tisdag 11 januari 2011

Episodes får tre chanser

Episodes. Foto: Showtime
Jag tog mig en titt på Matt LeBlancs nya komediserie Episodes i går. Den har köpts in av Kanal 5 och ska visas till våren. Den handlar om ett mycket framgångsrikt brittiskt tv-producentpar (Stephen Mangan och Tamsin Greig) som får chansen att åka över till USA och göra en amerikansk version av sin prisbelönta tv-serie. Med löfte om att bibehålla seriens brittiska särprägel. Givetvis blir ankomsten till LA och mötet med tv-branschen allt annat än bibehållet brittiskt för paret. [Infoga valfri kulturkrock och pålagt skratt därefter.]

Jag måste tyvärr säga att jag inte var särskilt förtjust i det jag såg. Jag som peppat så. Framför allt var premiäravsnittet så satans ojämnt. Vissa scener var superfnissiga, som första mötet med det amerikanska produktionsbolaget, medan andra seeegade på nåt otroligt. Jag gillade heller inte dynamiken mellan Mangan och Grieg, jag tyckte att de helt saknade kemi. Och var var Matt LeBlanc? Han hann inte mer än nämnas förrän avsnittet var slut. Bah!

Men jag har lärt mig att aldrig avfärda en serie på bara ett avsnitt. Inte heller två (tänk True Blood, Spartacus: Blood and Sand med flera). Så tre avsnitt ger jag Episodes, har det inte blivit roligare då är det tack och adjö för min del.

Inga kommentarer: