söndag 30 januari 2011

The Amazing Race 15

Deltagarna i säsong 15 av The Amazing Race. Foto: Disney
I kväll klockan 19:00 kör TV6 igång säsong 15 av resetävlingsserien The Amazing Race. Den 17 april 2009 tackade jag TV6 i ett blogginlägg just för att de hade den goda smaken att visa dokutävlingen. Då skulle den åttonde säsongen precis starta.

Det har med andra ord blivit ett stadigt söndagsnöje sju säsonger senare.

Dock hoppas jag på roligare vinnare den här gången. Jag har inte varit nöjd med de senaste slutparen. Det var senast i tolfte säsongen jag kunde glädjas med pristagarna. Dessutom har de par jag gillat åkt ut alldeles för tidigt.

Det skojiga är att i denna säsong ska lagen till Sverige. Igen. I TAR 6 var deltagarna i Stockholm, bland annat på Ikea och i isbaren på Nordic Sea Hotel. Nu ska paren till Gröna Lund och åka Fritt fall, stackarna. Måste ju ses!

10 kommentarer:

Tess sa...

åh va kul! ja minns när de var i Sverige sist! Vet du när de avsnittet från Sverige sänds på denna nya säsong, elr var man kan ta reda på de? Kul om man kan tajma in det!

Anna Thunman Sköld sa...

Jag vågar inte kolla jättenoga för jag vill inte spoila för mig själv hur det går men jag tror det är leg 8-leg 9 som de är i Sverige, om det översätts i avsnitt så innebär det avsnitt 8 och 9 men som sagt, jag har inte vågat titta ordentligt.

Det finns info på engelska Wikipedia men se upp för spoilers!

Dorian sa...

Mkt bra säsong, dock så vinner inte, i min mening, några värdiga segrare dom återstående säsongerna. Men tar18 börjar ju i feb, så peppa!.
Btw så är det i leg 8 som dom är i Sverige, och lite lite i leg 9.

Anna Thunman Sköld sa...

Åh, tack för infon, Dorian!

Anton sa...

LÖGN!!!
De är avsnitt 7 och 8 dom är i Sverige!

Anna Thunman Sköld sa...

Tack, Anton! Då ser vi fram emot avsnitt sju och åtta!

Dorian sa...

avsnitt vet jag inte, men det är leg 8-9 dom är i sverige.

obs! spoilar inte vem som vinner osv, men dock vad för några roadblocks och detours.
http://en.wikipedia.org/wiki/Amazing_Race_15#Leg_8_.28Netherlands_.E2.86.92_Sweden.29

Dorian sa...

god damn it! hela länken kom inte med, men men.
http://en.wikipedia.org/wiki/Amazing_Race_15#Leg_8_.28Netherlands_.E2.86.92_Sweden.29

Dorian sa...

jag ger upp.

Anna Thunman Sköld sa...

Du försökte i alla fall :)