onsdag 5 januari 2011

Supernatural-spoiler: Oh, no ---- är tillbaka!

The Winchesters. Foto: CW
Läser hos Zap2it att i ett kommande avsnitt av Supernatural ska Jared Padalecki och Jensen Ackles som spelar bröderna Winchester vakna upp i en parallell verklighet där de är skådespelarna Jared Padalecki och Jensen Ackles. O-kej...

Tyvärr innebär det också att Genevieve Cortese kommer gästspela. Jareds fru irl. Hon är om möjligt en ännu sämre skådis än Jared, han har åtminstone utvecklats. Men hennes Ruby fick mig att rysa av olust. Särskilt som Kate Cassidy gjorde sin Ruby så himla bra.

Jag hoppas Genevieve är bättre på att spela sig själv.

För övrigt anser jag att säsong sex har varit ojämn som sjutton. Mycket tomgång. Hur mycket jag än älskar Jensen Ackles borde de kanske ha begravt serien som det var tänkt efter säsong fem. 

4 kommentarer:

Elvira sa...

Själv har jag inte sett säsong 6 än, men fick känslan av att säsong 5 hade varit ett (någorlunda) perfekt slut.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja! Men sen kunde jag ändå inte sluta titta eftersom... ja, det är ju Jensen och Supernatural...

Men det blir lite bättre efter hand i sexan. Så du vet och inte blir helt desillusionerad.

Seriedrottningen sa...

Åh nej, inte den där Ruby alltså! Jag gillade faktiskt henne när hon först dök upp i säsong 3, satt och hoppades att hon och Sam skulle få ihop det. Förmodligen för att Katie Cassidy gjorde henne så bra. Men sen när de bytt skådis så kände jag bara usch usch usch. Så dålig casting; dålig skådis och ännu sämre för just den rollen. Alldeles för mesig och snäll. Hon är den jag gillat minst av alla karaktärer någonsin i "Supernatural". Jag vet inte om det var jag som inbillade mig att hon läspade. Hon pratade i alla fall alltid som hon hade munnen full med saft.

Har just börjat på säsong 6, och det känns inte riktigt som förr. Säsongsavslutningen av S5 var förmodligen det bästa avsnitt de gjort. Tyckte det var riktigt bra. Sen började jag direkt på nästa säsong, och det blev värsta antiklimax. Inte ett bra avsnitt alls. Nästa var inte bra heller. Hoppas att det förbättras!

Anna Thunman Sköld sa...

Haha, "pratade som hon alltid munnen full av saft", jätteroligt!
Håller med om allt. Och ja, det blir lite bättre men svårt för dom att toppa femmans slutsväng. Tyvärr.