torsdag 6 januari 2011

I kväll är det Joan och jag

Joan Harris (Christina Hendricks) i Mad Men. Foto: Lionsgate
Äntligen är det premiär för Mad Men, säsong 4, i Kanal 9. I kväll klockan 22:00 får jag återse Joan, Don, Peggy, Pete, Betty och den störda ungen Sally. Och min specielle favorit Roger Sterling. Love him.

Nästan alla jag känner har redan sett säsongen och jag har haft fullt sjå med att kisa bort spoileraktiga statusrader och rubriker runt om på sociala tillhåll och nöjessajter. Men vissa serier vill jag gärna se i gammel-tv. Det är skönt avstressande att ha några fasta tablåpunkter i tv-tillvaron.

Ser ni några serier i vanlig, tablålagd tv? Eller kör ni allt via stream, nedladdning eller dvd-inköp?

Uppdaterat 9 januari: Mad Men har fått en femte säsong. Men inget premiärdatum är satt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Roger Sterling är bäst.
och Joan.

GILLA!

/Åsa, Stockholm

Anna Thunman Sköld sa...

Vi är helt överens.

Vonkis sa...

Glee, The walking dead och True blood ser jag streamat så fort nya avsnitt finns uppe. Vampire Diaries tittar jag ochså på streamat när andan faller på, tröttnar lite på den serien mellan varven. De andra serier jag ser blir i gammelburken men funderar på att titta ikapp mig på No orsinary family på internet också.

Vonkis sa...

Verkar som att det är en faslig tur att jag inte är svenskalärare...

Anna Thunman Sköld sa...

:)