torsdag 20 januari 2011

Vilken är bästa tv-kalendern?

Kära läsare! Hjälp till nu, ni som orkar. I går fick jag en förfrågan om att ta reda på vilken av alla såna här tv-kalendrar som funkar bäst. Jag hade en på min jobbdator som jag missade att kopiera över när jag slutade så jag behöver en ny och tar därför tillfället i akt.

Ge mig det ni har - och gärna med en motivering varför den är bra. De flesta verkar uteslutande innehålla amerikansk och/eller brittisk tv.

Peter har givit mig sin lista (men det är mina kommentarer):

* TVRage
Den har både UK- och US-tablåer.

* TV-calender
Den här använde jag själv när jag jobbade på TVplaneten. Den passar mig i all sin enkelhet.

* Next episode
Som det låter. Nästa avsnitt, när-var-hur. Amerikansk.

Lisa tipsar om (mina kommentarer nedan):

* TV Episode Calender
Den är gjord av en svensk kille och är supersnygg men inte så användarvänlig vid första anblick. Till exempel ser då inte jag vilka kanaler de olika serierna går på. Eller om det är en brittisk serie eller en amerikansk. Men det kanske spelar mindre roll för en del av er. Klart snyggast i alla fall.

Stekspaden använder sig av (mina kommentarer):

* My Episodes
Amerikanska serier, kräver inlogg om man vill se eller göra annat än att se dagens program.

Miss M kör med (mina kommentarer):

* TV-kalendern.se
Också en apsnygg och svensk sajt som tagit det bästa från sina amerikanska kollegor. Man loggar in och skapar sin egen kalender med sina favvoprogram. Som på de flesta andra kalendersajter.


Mariell tipsar om (mina kommentarer):

* sidereel
Det jag gillar bäst med sidereel är att den är väldigt tydlig och har programsajterna kopplade till olika streamingalternativ. Däremot gillar jag inte att jag inte kan se en månad framåt eller bakåt i kalendern. Jag vill ha överblick och det tillfredställs inte här. Bortser man från det gillar jag den. Enbart amerikanska program.

8 kommentarer:

Dorian sa...

tack för tipset om "TV Episode Calender", äntligen en sida där jag kan ha koll på när jag ska tanka!

Kristina sa...

Precis vad jag funderade på om det fanns! Supertack för tipsen!

Stekspaden sa...

Jag använder http://www.myepisodes.com som jag tycker funkar utmärkt i sin enkelhet för mina behov. Man bara lägger till vilka serier man följer så får man sin egen lilla kalender som visar när serierna sänds.

Anna Thunman Sköld sa...

Tack, Stekspaden, jag lägger upp i tipsen!

Anna sa...

TV Episode Calender använder jag också! Lätt och snygg sajt!

Anonym sa...

Kul att se lite andra siter, ska genast kolla upp vad det är för något. Själv använder jag tv-kalendern.se, funkar kalas synkar kalendern med telefonen och man får även upp en lista på alla sina avsnitt så man kan bocka av dom när man sett ett. Kalas om man är lite virr i skallen och många serier att hålla koll på :)

Tack för bra blogg i övrigt (följer slaviskt)
/Miss M

Mariell sa...

sidereel.com är absolut bästa kalendern för allt som går på TV utanför Sverige! Hittade den förra året och allt blev mycket lättare efter det fyndet :)!!

/Mariell

Anna Thunman Sköld sa...

Åh, Miss M *kärlek*

Tack alla, för tipsen! Insåg vid en andra koll att TV Calender var den jag själv hade förut. Jag gillar den för att jag kan kolla utan inlogg och sånt.