lördag 8 januari 2011

Parks and Recreation till TV4 Komedi



Glädjande nyheter för de som har TV4 Komedi: På måndag, 10 januari, kommer den hyllade amerikanska komediserien/mockumentären Parks and Recreation att börja visas! Klockan 21:30 kör det igång. Jag har haft den här serien på min "att se"-lista länge, tillsammans med (tyvärr nedlagda) Party Down. Ska verkligen ta mig tid att se dom bägge nu. Jag får (goda) Spin City-vibbar av förstnämnda!

Parks and Recreation, saxat från tv4.se:
"Om Leslie Knope (Amy Poehler), ett entusiastiskt kansliråd på parkförvaltningen i staden Pawnee i Indiana, och hennes kolleger. Leslie vill göra Pawnee till en bättre plats att bo på och startar tillsammans med bästa vännen, Ann, ett projekt för att förvandla ett byggarbetsområde till en grön park. Men byråkraterna på arbetsplatsen och de motsträviga stadsborna får hela tiden projektet att stanna upp."

I USA kör säsong tre igång den 20 januari. Tack till Malin, som tipsade!

5 kommentarer:

Malin sa...

Kul att du ska ge serien en chans, hoppas att du gillar den! :)

Party Down är också rolig, och extra kul med alla Veronica Mars-kopplingar.

Stekspaden sa...

Ge bara inte upp P & R efter den första mediokra säsongen. Det är först i säsong 2 som den börjar hitta sin form och bli rolig.

Anna Thunman Sköld sa...

Ah, tack för detta, Stekspaden. Jag gav upp för tidigt på Community och det ångrar jag. Suck, ännu en serie jag måste ta tag i... de är så många!

Malin, Veronica Mars OCH Freaks & Geeks-kopplingar! :)

The Pit sa...

Första "säsongen" av Parks är dock bara 6-7 avsnitt har jag för mig, så det är bara första veckan som blir sisådär.
Är nog bara den serien på senare år som jag skrattar högt rakt ut åt.

Anna Thunman Sköld sa...

Coolt. Har börjat se Party Down nu. Gillar den som f-n. Sen blir det Parks.