måndag 16 maj 2011

Här är tv-serierna som inte får fortsätta



Alla gör såna här inlägg. Jag har försökt hålla ut in i det längsta med att lista dom för att få med så många som möjligt. Men here goes:

TACK OCH ADJÖKEN FRÖKEN:
ABC:
Better With You
Brothers & Sisters
Detroit 1-8-7
Mr Sunshine
My Generation
No Ordinary Family
Off the Map
V

NBC:
America's Next Great Restaurant
The Cape
Chase
The Event
Friday Night Lights
Law & Order: LA
Outsourced
The Paul Reiser Show
Perfect Couples
School Pride

FOX:
Breaking In
The Chicago Code
Human Target
Lie to Me
Lone Star
Running Wilde
Traffic Light

CBS:
The Defenders
Mad Love
Medium
$#*! My Dad Says
Criminal Minds: Suspect Behavior

THE CW:
Life Unexpected
Smallville
Hellcats

SHOWTIME:
NY! United States of Tara

MTV:
NY! Skins (US)

HÄR är de som däremot får tuta vidare samt några som inte är helt säkra än.

Och HÄR är de nya serierna som ska få oss tittare på fall i höst!

Tack till TVSquad och TVLine. Utan er hade jag inte varit något. Bu för nedläggningen av The Chicago Code och The Event.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Fan!

Jag följer ju Breaking In, Lie To Me och Shit My Dad Says.

Breaking In är i och för sig rätt dålig. Den följer jag mest för att Christian Slater är jävligt bra, för att Odette Annable är jävligt het och för att Bret Harrison är en gammal favorit från Reaper.

Lie To Me var riktigt bra i början men har bara blivit sämre, så det är väl iofs rätt förståeligt att den läggs ner. Författarna fick slut på idéer verkar det som. Men Tim Roth är ju riktigt bra så det är synd att man inte längre får se honom på TV. Och Hayley McFarland med sina otroliga rådjursögon har aldrig gjort ont att titta på.

Och i ärlighetens namn ska jag nog erkänna att Shit My Dad Says är en riktigt usel TV-serie egentligen. Jag följde den bara för att jag gillar Bill Shatner som ju var helt sagolikt bra i Boston Legal i hans samspel med James Spader.

Jag hoppas på Awake!

Om inte annat kommer jag nu att få tid att se alla avsnitt av Camelot, Borgias och Game of Thrones som jag laddat ner.

Anna Thunman Sköld sa...

Att ha med någon av killarna från Reaper verkar vara livsfarligt. Se på Tyler Labine, hans facit är inte okej. Eller för den delen Christian Slater... = nedläggning direkt.

Danjel sa...

Neeeej! Inte lägga ner The Event. Blir det något avslut iaf? Hoppas på det.

Vonkis sa...

Det var rätt väntat att No ordinary family skulle läggas ner, det har varit lite samma samma där.

Och Friday Nights Lights. Det var väl lite på tiden det med, även om det varit en bra serie.

På tal om FNL, http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3472&grupp=11842

Maria - FashionFame sa...

Ingen av mina favoriter försvinner, puuh! Men Life Unexpected följde jag och den har de ju redan lagt ner???

TORGNYSDOTTER sa...

Lägger de ner The Event!?
Det är ju typ den enda serie jag följer numera. Jag måste börja följa den här bloggen mer slaviskt. It´s a sign.

Swearengen sa...

Kanske blir det fortsättning för The Event annorstädes:

http://www.deadline.com/2011/05/nbc-cancels-the-event-too/

Erik sa...

De serier jag har följt på den här listan är No Ordinary Family, The Event och The Cape. Men vid det här laget så har jag slutat se på alla tre, så det är inget jag kommer sörja. Out with the old, in with the new!

Anna Thunman Sköld sa...

Swearengen: Åhå, se där, en strimma hopp för oss som orkat följa The Event. Tack!

Vonkis: Jag måste ta tag i FNL! Vi följde den via Kanal 5 men det var ju dödfött med alla deras ändrade tv-tider hit och dit. Det får la bli box!

Maria: Ja, Life Unexpected och Smallville, Medium och FNL var det klart sen länge att det var tack och hej, men det kan vara bra att ha med dom i en sammanfattning av allt som går i graven.

Torgnysdotter: Du skall alltid läsa min blogg. Det är ett av de förlorade budorden som nu återupptäckts.

Erik: Jag håller väl egentligen med. Men vill få avslut på The Event.

Eva sa...

Kommer sakna Medium. Det är den bästa serien någonsin.

Thomas W sa...

Följde V, men var ingen superfavorit direkt.
The Event la jag ned efter 4-5 avsnitt, kände på mig att det inte skulle hålla alls.
Chicago Code är jag riktigt sur för att den läggs ned. Nästan lika upprörd som när de la ned Rubicon.
Traffic Light började jag kolla nyligen och tyckte den var riktigt kul faktiskt, förstår inte varför de dödar den :(

Smallville kollade jag på förut men har inte sett mycket från sista säsongen, tappade sugen helt och hållet.

De nya serierna jag fastnade för lite grann är:

Grimm
Revenge
Terra Nova
Pan Am
The Playboy Club
Napoleon Dynamite
Awake
Allen Gregory
Alcatraz

Om jag ska våga tro på några så tror jag Grimm, Alcatraz och Pan Am kommer funka bäst.

Anna Thunman Sköld sa...

Men ingen nämner Falling Skies? Ska vi inte tro på den alls?

Själv är jag mest sur över att 17th Precinct inte blev upplockad. Den hade ju allt! På pappret i alla fall. Och halva BSG-styrkan. Bu! Bu!

Sandrina sa...

Tråkigt att både Hellcats och Criminal Minds Suspect Behavior ska läggas ner. Gillar båda dessa serier. De flesta av dessa serier känner jag inte igen, bara de som har gått på svensk tv. Måste börja kolla mera på nätet :-)

andros sa...

Jag läser igenom listan och ser att jag inte kommer att sakna någon.

Men jag ser dock att NBC tappar de absolut tyngsta serierna.

Anna Thunman Sköld sa...

Sandrina: Perfekta kombon: att se en del på nätet, en del i tv.

andros: Som sagt, The Chicago Code kunde fått förlängt. The Event också.

Thomas W: Nu har jag också gjort en lista över höstens tv-serier!