lördag 28 maj 2011

Modern Family-Claires coola vinöppnarteknik

I säsongens sista Modern Family öppnar Claire (Julie Bowen) en flaska vin genom att ställa vinet i en sko och slå sulan mot en trästomme. Några slag senare dyker korken upp ur flaskan och hon kan bita loss den.

Jag dör på det. Kan någon berätta för mig om detta är möjligt att göra? Helst innan jag går ut och testar det själv.

Och nej, jag tycker inte detta var att spoila något väsentligt för handlingen.

Uppdaterat 16:06: Jag fick svaret direkt. Japp, det går! Alltså fatta vad jag ska prova! Tack, Magnus!

9 kommentarer:

Godsfrun sa...

Fantastiskt! Måste prova

Anna Thunman Sköld sa...

Jaaa!

Peter sa...

Varför hetsar alla upp sig över Vergara?
Julie Bowen(ögonen!) är mkt sexigare.
Högst subjektiv åsikt, inser jag ganska snart:)
Tack för en bra blogg Anna.

Anna Thunman Sköld sa...

Jag tycker att Julie Bowen är het. Fast lite för alert i rollen som Claire. Men inget slår Vergaras kurvor. Gaaah.

Tack för berömmet, Peter!

Anonym sa...

behöver ju inte vara en sko just. Man behöver bara något mjukt så flaskan inte går sönder. Använd handduk, tröja mm när öppnare saknats.

Anna Thunman Sköld sa...

Aha, ok. Sko kändes säkrare på nåt sätt. Och lite coolare :)

Peter sa...

Inte rätt tråd, men såg just slutavsnittet av American Idol.
My god dom är proffsiga over there...Beyonce,Gladys Knight,Tom Jones,Tim McGraw..
Suveränt sista avsnitt....och Steven Tyler visar var skåpet skall stå med första(?) och bästa powerballaden "Dream On"

Anna Thunman Sköld sa...

Steven Tyler är årets upptäckt för mig. Alltså inte musikern Steven Tyler, Aerosmith kan jag ju, men tv-personligheten Steven Tyler. Gud, som jag gillar honom!

Anonym sa...

Vi som ser serien i Sverige får vänta, efter Halloweenavsnittet i mars tog man uppehåll mitt i säsongen, men det är man van vid här. Fortsättningen kommer i höst hit.