onsdag 11 maj 2011

Premiär för Angry Boys

Chris Lilleys nya serie Angry Boys. Foto: ABC
Brasklapp! Efter flera års teasande var det äntligen premiär i dag för australiske geniet Chris Lilleys nya fejkdokuserie Angry Boys. Jag har skrivit om Lilley och Angry Boys tidigare. Hans förra mockumentary Summer Heights High håller jag högt - och mest impad är jag över Lilleys förmåga att gestalta så många olika karaktärer på ett sånt himla trovärdigt sätt. Utan fatsuits à la Eddie Murphy.

HÄR kan du se första avsnittet!

3 kommentarer:

Danjel sa...

Jag gillar men är inte helt övertygad om att det kommer att hålla i längden. Men det återstår att se. Har infört din se-minst-tre-avsnitt-regel.

Danjel sa...

Okej, då kommenterar vi väl igen då eftersom inlägget försvann en tid.

Gillade första avsnittet men är osäker på att det kommer att hålla i längden. Men det återstår att se, jag har ju infört din se-minst-tre-avsnitt-regel.

Anna Thunman Sköld sa...

Älskar att du infört tre-avsnitts-regeln!

Ja, jag tror du kan ha rätt. Summer Heights High med Chris Lilley var fantastisk, men då hade jag inte sett något annat av honom innan. Nu känner jag igen det han gör och är lite mer kritisk.

Som att Gran eg bara är en ny Mr G. Men jag gillart än så länge.