måndag 2 maj 2011

Måste se: Uppstoppade djur-realityn



Min girlcrush Åsa Avdic påminde mig i dag om nya amerikanska realityserien Mounted in Alaska. Den handlar om det ädla yrket konservator (av djur). Man får följa Russell Knight och hans team av uppstoppare (taxidermister?) när de tar sig an alla möjliga uppdrag och djur. Tänk kameler, isbjörnar och häströvar. Bland annat.

Serien går sedan 7 april på History Channel i USA och beskrivs så här: "Mounted in Alaska will be the first series of its kind to take the viewer inside the exciting, entertaining and always challenging world of taxidermy."

Jag måste ju se ikapp fort som attan känner jag. Jag var precis på jakt efter ny serie efter finalen av Top Shot förra veckan (där rätt person vann och där George var säsongens behållning). Kanske blir uppstoppade djur det nya svarta?

HÄR kan man streama avsnitten.

2 kommentarer:

andros sa...

Jaha, då kan man bocka av ytterligare en yrkesgrupp som får en egen realityserie.

Måste självklart kolla in det! Har inte varit pepp på någon ny reality sedan "Storage Wars". http://www.aetv.com/storage-wars/

Anna Thunman Sköld sa...

Så Storage Wars är så bra alltså? Hm...