torsdag 5 maj 2011

All Stars är det nya dokusvarta

Minns ni Kenley? Bråkstaken i säsong 5.

Fina lilla Mondo. Från säsong 8.

Carol-Hannah från säsong 6 gör bröllopsklänningar nuförtiden.
Läser på EW.com att det planeras för en Project Runway All Stars. De hade ju en sån 2009, som vanns av Daniel Vosovic. Men då var det bara ett engångsevent, nu ska det bli en hel säsong. Min första tanke var: yay, kul, vilka vill jag se? Min andra tanke var: men, åh så tröttsamt.

Att ha en all stars-säsong känns nämligen ungefär lika kreativt som musikalavsnitt i tv-serier*. Lite tillkämpat desperatkäckt så där. Något man tar till när alla andra tricks slutat funka. När serien börjat trampa vatten. Belägg för detta? Det ska ju bli ett Americas Next Top Model-dito också. Och nyligen avslutade både Amazing Race och Top Chef sina all stars-säsonger (- för AR var det ANDRA gången).

Visst, det kan vara svinkul att se forna tittarfavoriter få mer tv-tid och nya chanser. Samtidigt... håll med om att det är ett billigt trick också.

Med det sagt: *spoilervarning om ni klickar på länkarna* hoppas Santino Rice (säsong 2) är med i även denna Project Runway All Stars-tävling. Och måtte inte Kenley Collins (säsong 5) få det. Eller, hon kan bli säsongens hata/älska-personlighet. Jag ser också gärna Carol-Hannah Whitfield (säsong 6) och Mondo Guerra (säsong 8) och Kathleen "Sweet P" Vaughn (säsong 4) igen.

* Undantaget är musikalavsnittet i Buffy och vampyrerna. Som var genialt. Och planerat. Och som borde studeras av alla som tänkt "edga" till sin tv-serie med lite sång och dans.

4 kommentarer:

Vonkis sa...

Scrub musikalavsnitt var ju helt ok, eller så är det bara för att jag gillar "Everything comes down to poo". http://youtu.be/zFvAGSgLiEA

På tal om Scrubs, har du sett att Janitor hade rätt om Bin Laden?
http://youtu.be/KhCdlygmSJ4

Anna Thunman Sköld sa...

Jo, jag tycker det finns musikalavsnitt som är helt klart godkända, Chicago Hope hade också ett minnesvärt, men det är väl mest grejen ATT alla serier ska ha ett.

Gud, vad coolt med Janitor :)

Fantasyflickan sa...

Äsch, nu fick jag ju lust att se musikal-Buffy igen. Och hela mitt bohag är ju nedpackat i en massa flyttlådor. Jag har visserligen grävt fram och installerat tv och dvd-spelare, men annars sitter jag i ett hav av kartonger. Damn it, jag måste nog gå och leta efter Buffy-boxarna...

Anna Thunman Sköld sa...

Jag förstår dig så väl, jag blir också sugen. Tack och lov är mina boxar nära till hands :) Vill se Spike & Buffy-duetten.