onsdag 18 maj 2011

De här USA-serierna ser jag fram emot i höst

Första promotionbilden för Ringer med Sarah Michelle Gellar. Foto: CW
Det är mycket snack nu om tv-serierna som fått grönt lyse i USA till hösten. Själv är jag mest sur över att 17th Precinct inte var bland dom. *morr*

Men efter att ha sett en miljon trailrar för kommande program måste jag ändå säga att peppen är stor för en dryg handfull. Här är dessa!

Mesta peppen!

Grimm:


Once Upon a Time:


Som vanligt gör Hollywood allt dubbelt. Så bägge serierna har samma tema typ. Men ser riktigt spännande ut så jag är nyfiken. Särskilt när de reklamar för att det är exekutiva producenterna från Angel och Buffy som står bakom Grimm. Lite rädd dock för att Once Upon a Time ska hamna i Happy Town-facket och läggas ned *like that*

Awake:


Psykologiskt sci-fi-drama med Jason Isaacs (och Wilmer Valderrama!). Får lite Sliding Doors möter Life on Mars-vibbar. På ett bra sätt.

Alcatraz:


Mums! Svårt att säga nej till JJ. Jag tänker direkt på 4400 när jag ser trailern. Men med humor (Jorge Garcia är the comic relief).  Och gissa var handlingen är förlagd? På en ö... jag antar att den ironin inte gått förlorad för Abrams. Men trailern avslöjar för mycket! Se halva, det räcker, annars får du veta sånt som kan bli bra haktappare senare. Har inte premiär förrän 2012.

Prime Suspect:


Trots att det säkert kan ses som helgerån så fick jag bra feeling för tonen i remaken. I alla fall den som sätts i trailern. Plus att jag alltid är för Maria Bello.

Pepp!

Revenge:


Ungdomsserie à la The OC fast med hämndtema. Utspelar sig i posha Hamptons. Emily VanCamp i huvudrollen. Jag känner pirret.

Apartment 23:


Det är ju Dawson!

Terra Nova:


Inte helt nöjd med att det ser ut som de återanvänt backdropsen och cgi:n från Jurrasic Park men... jag är tillräckligt nyfiken för att vilja se premiären.

Lite pepp

Pan Am:


Playboy Club:


Det var väl bara en tidsfråga innan fler tv-bolag skulle göra 60-talsinspirerade tv-serier. Aka Mad Men-effekten. Nu kommer två. En om flygvärdinnor och en om playboybunnies. Jag är skeptisk. Särskilt till att Eddie Cibrian har en stor roll i sistnämnda. Jag tycker att han känns så himla överanvänd och sönderspelad.

Sen hoppas jag att ni fattar att ALLRA MEST PEPP är jag på CW:s satsningar, som tyvärr inte har trailrar att visa upp än: Ringer (Sarah Michelle Gellar i dubbelroll!!!!), The Secret Circle (Kevin Williamson från The Vampire Diaries gör serie av TVD-författaren LJ Smiths häxtrilogi, JIPPIE!) och så kommer Rachel Bilson tillbaka till tv-rutan i Hart of Dixie som låter jättemycket som en ungdomligare variant av Providence.

UPPDATERAT 19 maj: Nu har trailrarna för CW:s serier börjat trilla in.
Ringer:


The Secret Circle: Bäst kvalitet har ett klipp som inte går att bädda in, se det HÄR!

Hart of Dixie:


UPPDATERAT 19 maj: Okej, en aning pepp är jag också på Person of Interest, även den en JJ Abrams-serie med Lostisen Michael Emerson. Och med Jim Caviezel i huvudrollen.

12 kommentarer:

Henrik Bennetter sa...

Alltså, Awake har mig så peppad som jag aldrig varit peppad förr tror jag.
Prime Suspect verkar också MYCKET bra.

Anna Thunman Sköld sa...

Jaaa, båda två ger mig bra magsug!

Anonym sa...

men gud så många bra serier:) det värsta är att om jag börjar följa några av dessa så kmr jag ha sjukt många att följa...

Men ser fram emot många av dem

Anonym sa...

Läääängtar till Person of interest! När börjar den?

Godsfrun sa...

Vilket inlägg Anna. Ska titta på alla trailers efter middagen.

Anonym sa...

Är det någon som vet om Fables (vertigocomics) kommer komma som en tv-serie.

med tanke på Grimm och Once upon A time temat.

Anna Thunman Sköld sa...

Anonym: Många bra serier verkar det bli ja... *torkar svetten ur pannan*

Alltså, jag vet inte när Person of Interest börjar. Jag vet att den ska gå på torsdagar på CBS men inte när startdatumet är. Solly.

Godsfrun: Joru, gissa om jag satt länge i går och glodde på alla trailrar! Och sen gjorde jag ett urval. Börjar nästan ångra att jag inte tog med The Finder, Bones-spinoffen... hm... jaja. Enjoy!

Anna Thunman Sköld sa...

Anonym: Det verkar som om Fables får stå tillbaka för de här andra. Det har ju varit på g med tv-serie flera ggr men inte blivit något.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fables_%28comics%29#Television_series

Dan sa...

Verkar lovande med alla intressanta serier :)
Får inte så mycket Happy Town vibbar av "Once Upon A Tim"e som "10th Kingdom". Hoppas de skrivit säsongen så att den är avslutad.

Anna Thunman Sköld sa...

Ooh, varför har 10th Kingdom gått mig helt förbi? Den verkar ju som något jag måste se. Gillar att den står som miniserie också.

Tack, Dan, för detta!

andros sa...

Jag är också rätt pepp på de flesta av de serierna du räknade upp. Men det är också många gamla urtråkiga koncept som tittar fram. Familjefäder som skall göra sig roliga och unga vuxna som är klantiga och panka :/

Men CW släpper som sagt en hel del höjdare! Till och med H8R verkar vara rätt kul :P

Anna Thunman Sköld sa...

Japp, håller med om urtista koncept, särskilt några såna där burkskrattskomedier som bara gör mig less. *rys*

CW äger! På pappret iaf!