torsdag 12 maj 2011

Här är America's Next Top Model All Stars-deltagarna

Lilleputten Laura kommer tillbaka.

Shannon från säsong ett dyker upp.

Minns ni Brittany från säsong 4?

Yay, Allison kommer tillbaka.

Transsexuella Isis deltar.

Ingen kan väl glömma Lisa D'Amato?
Tack vare en anonym bloggkommentar och TVSquad kan jag nu presentera de 14 deltagare som kommer att utgöra America's Next Top Model All Stars i höst. En undran bara: tjejerna från de första fem säsongerna... är inte de alldeles för gamla för att lyckas som toppmodeller nu? Eller? Och jag minns bara typ hälften av de som ska tävla. Värt att notera också: inga deltagare från säsongerna 3, 6, 7 eller 8 finns med.

*läs på egen risk - jag tycker till om deltagarna och spoilers förekommer*

Cycle 1: Shannon - kom tvåa efter första vinnaren Adrianne Curry. Väckte uppmärksamhet tillsammans med bibeltokiga Robin när de på grund av sin kristna tro vägrade posera nakna. Shannon fyller 27 i år.

Cycle 2: Camille - kom femma. Vann gjorde Yohanna House. Camille hade dålig attityd och jag störde mig nåt enormt på henne. Hon fyller 34 (!) i november. Jag hade hellre sett Mercedes med lupusen göra comeback. *surar*

Cycle 4: Brittany - kom fyra. Ingen minnesvärd person för mig. Men hon var snygg. Då. Naima Mora vann det året. Brittany fyllde 29 år nu i maj.

Cycle 5: Bre - kom trea i säsongen som vanns av Nicole Linkletter.  Bre är ännu en som är ett stort jaha för mig. Inte ens när jag bildgooglade henne kom jag ihåg något intressant om henne. Fyllda 26 år.

Cycle 5: Lisa - kom sexa i samma säsong som Bre var med. Lisa däremot kommer jag väl ihåg. Det gör nog alla som sett ANTM. Lisa som pimplade vin, bar peruker och blöja och var allmänt festprissen med stor F. Som efteråt dejtade Robbie Williams och hamnade i tredje säsongen av Celebrity Rehab. Hon fyller 30 i höst.

Cycle 9: Bianca - kom fyra året då hon som lät som korvsorten salsiccia vann, Saleisha Stowers. Bianca var en überbitch som hamnade i bråk med i stort sett alla och som grät bittert när hennes förstörda hår istället för att få förlängning rakades av i omgörningsfasen. *elakt skratt* Hon var också elak mot Asperger-Heather. Bianca fick press även efter ANTM  när ett gräl mellan henne och Nikki Blonsky (Hairspray) på en flygplats urartade. "Nikki sparkade min mamma mellan benen", ynkade Bianca i media. Bianca fyller 23 i höst.

Cycle 10: Dominique - kom fyra. Mulliga modellen Whitney Thompson vann. Anya var annars min och Nigel Barkers favorit. Dominique fyller 27 nu i maj.

Cycle 11: Isis - kom tia. Men höjde ögonbryn då hon från början var en han. Numera helt omopererad, men var inte det under tävlingen, vilket gjorde en baddräktsfotografering jobbig mentalt för henne. Elfte säsongen vanns av McKey Sullivan. Analeigh från då har en dubbelgångare i pågående säsong! Isis blir 26 år i höst.

Cycle 11: Sheena - kom sexa under samma säsong som Isis. Hon fick ofta höra att hon var för utmanande. Hon var gogo-dansare från Honolulu. Blir 25 år i november.

Cycle 12: Allison - kom tvåa efter Teyona Anderson och jag var helt emot det! Allison skulle ha vunnit. Punkt slut. Allison har fyllt 23.

Cycle 13: Laura - kom tvåa i miniputtarnas omgång. Nicole Fox vann och det var fullt förståeligt. Men åh, som jag gillade Laura också. Det ska bli urkul att se henne igen - och höra hennes sköna södernaccent. Laura är 20 år.

Cycle 14: Angelea - kom fyra. Krista White vann - boooooring! Tredje gången gillt för störiga Angelea. Men hon vann lite i längden förra gången. Även om jag tyckte hon var i smalaste laget. Hon blev grymt snygg på många av bilderna. Ska bli kul att se hur hon och Jay samspelar. Han sa att hennes modellkarriär nog inte skulle gå längre än till den där säsongen. Angelea är 24 år.

Cycle 15: Kayla - kom fyra i omgången då ANTM plötsligt skulle bli high fashion. Italian Vogue no less. Vann gjorde Ann Ward som tog faaaantastiska bilder men som var ungefär lika livlig som en sengångare. Kayla däremot var feisty och därtill öppet homosexuell. Vilket alltid verkar viktigt att påpeka i såna här sammanhang. Kayla är alltså lesbisk. Lässsbisk. Och före detta Hooters-servitris. Älskart. Kayla är 20 år.

Cycle 16: Alexandria - kom fyra nu i senaste omgången som har final nästa vecka. Hon var omgångens bitch. Hon såg äldre ut än hon är. Hon kan nog skaka fram lite drama i all stars-säsongen. Hon och Lisa blir antingen bästisar eller fiender för livet. Alexandria är 21 år.

Vad säger ni? Jag hade ju hellre tagit hela Idas önskelista - kolla in den HÄR!

8 kommentarer:

Ida sa...

Hur kan de inte ha med Jade??????!!!!!
Fan.

Men nu är det bara att hålla tummarna för Allison!

Anonym sa...

Tydligen hade Jade blivit frågad med hon tackade nej pågrund av kontraktet

Anna Thunman Sköld sa...

Låter typiskt Jade... jag gilla'na inte! Och det räcker med bråkstakar som det är i den här all stars-omgången.

Tack för infon!

Och ja, Ida, jag håller för Allison och Laura och Kayla. Jag gillar dom allihop. Nu. Hinner säkert ändras hundra ggr under seriens gång. Som vanligt.

Anonym sa...

Vad är en miniputt?

Anna Thunman Sköld sa...

En miniputt är i det här fallet en tjej under normal modell-längd. ANTM hade en sån säsong som gav kortare tjejer en chans.

Ordet är min egen förvanskning av lilliputtarna från Gullivers resor.

Ida sa...

Anna, vad tycker du om Alexandria? Jag känner mig kluvet - först hat, sedan tycka synd om, sedan...vet ej.

Anna Thunman Sköld sa...

Alexandria är den klassiska dokusåpabruden som man först älskar att hata, sen antingen tröttnar på eller börjar gilla när alla andra börjar hata henne mer öppet. Och hon fick ju mina sympatier när Brittani så osmidigt hävde ur sig allt. Sen rootade jag lite i smyg för henne. Men. Jag ville aldrig att hon skulle vinna. Hon ser gammal ut ju! 21? Jag tänker 31! Så kontentan är väl att jag gick från att tycka redigt illa om henne till att heja lite halvhjärtat på'na.

Allie sa...

Bre är hon vars havrekexkakorblahblahblah försvann och hon hämnades genom att hälla ut Nicoles redbull i vasken. Sen när Kim konfronterade henne på en photoshoot fick hon psykbryt och började skrika och gorma för att sedan börja grina hos judges panel när de tog upp problemet!

Jag hade för övrigt velat ha med Melrose, den perfekta blandningen mellan kämpar för att vilja bli modell, döljer ett inre psyk och lite tidsbrist pga ålder. Hon hade säkert varit sjukt underhållande!