måndag 16 maj 2011

Men hur BRA är inte The Vampire Diaries?

Vampyrbiten.
Jag älskar det så hårt! De sista två avsnitten av säsong 2 hade så många vändningar och twistar att typ hjärtat stannade flera gånger. Jag fattar inte de människor som fortfarande envisas med att se Gossip Girl? Det är ju i The Vampire Diaries det händer! Det är här de snygga människorna är. Det är här du får spänning, romans, drama, äventyr... toppat med lite vampyr-action och varulvsklös. Bäst är att du slipper Bevvan-kleggandet som GG blivit såna fans av. Aka: alla är med alla. (Tänk er det knullträdet... ew. ) Här hinner alla dö innan, haha! *obs, skojar* *kanske*

Jag vet ingen bättre ungdomsserie just nu faktiskt. Inte med blandningen av ovanstående ingredienser i alla fall. Men jag stör mig på en sak: Ian Somerhalders stirrande. När han ska vara evil spärrar han upp ögonen vilket får honom att se mer galen än ond ut. Dock en petitess. Jag är Team Damon alla dar i veckan.

Längtar nu galet mycket till nästa säsong. Den som vill veta mer vad som ska hända då ska KLICKA HÄR! *spoilervarning*

Fotnot: I TV6 har säsong två hunnit fram till avsnitt 18 av 22. Sänds på fredag kl 20:00.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, Detta är den bästa serien just nu och jag blev så ledsen när jennah dog. Hade varit så coolt ose henne som en vampyr. Om nån behövde då så kunde det varit matt. stör mig på honom så sjukt mkt

Jag är Team Stefan all the way:)

Lovisa sa...

Haha här är en till som tänkt på Ians crazy eyes! Det är som att han blir mer och mer missbrukare av att spärra upp dem för varje avsnitt. Förstör lite för mig när ögonen konstant ploppas ut och in när han pratar. Men skit samma - team Damon ändå!

Anna Thunman Sköld sa...

Anonym: Ja, usch, det var asjobbigt där i näst sista avsnittet. Lovisa som driver bloggen Seriedrottningen skrev att det kändes som om DET var den egentliga avslutningsavsnittet och jag kan bara hålla med.

Matt ja... just nu är han jobbig. Men jag har bytt åsikter om flera under säsongernas gång... först tyckte jag illa om Caroline men det gick över och nu älskar jag henne, sen var det Tyler jag störde mig på, han ligger mig varmt om hjärtat nu + att jag tycker att han blivit snygg! Så även om jag stör mig på Matt nu kommer jag säkert störa mig mer på någon annan snart. Läs: Bonnie.

Lovisa: Åh, vad kul att du också tänkt på det! Och jaaaa, visst har det blivit värre? Jag tänkte att han kanske använt botox i pannan och att han kompenserade stelheten där med extra mkt uppspärrade ögon men i sista avsnittet rynkade han på pannan så... han verkar bara gilla att göra det helt enkelt. Tyvärr...
Läste för övrigt din säsongssammanfattning och höll med om i stort sett allt!

Anonym sa...

Men jag måste säga att Nina Dobrev spelar så bra Elena och Katerina. För mig är det som att det är två olika personer som spelar. Hon gör det så bra.

Sen verkar det som att alla vill ha elena och damon som ett par. De har ju kemi o allt men det kan vara pågrund av att dem är ihop på riktigt (lr så ryktas det)

men stefan passar bättre ihop med katerina:) hoppas katerina får vara med länge

Diana sa...

hur bra som helst :)

personligen följer jag den på tv6, vilket är ganska drygt men men :P

Jag har aldrig tänkt på det där med damons ögon men det stämmer nog, haha :P

Petra sa...

Jag har alltid haft Veronica Mars eller Buffy som favoritungdomsserie. Men efter denna andra säsong av Vampire Diaries måste jag nog ändra mig. När man tror att den största twisten eller cliffhangern i avsnittet kommer det en eller två till och det blir aldrig löjligt heller:)

Håller med dig! Här finns verkligen ALLA snygga, finns knappt någon ful även om jag kanske inte är ett stort fans av Matt och Jeremy.

Säsong 3 kommer nog också bli ÄNNU bättre

Anna Thunman Sköld sa...

Anonym: Ja, Nina är verkligen duktig! Har också tänkt på det att hon får till de bägge att man ser dom som två personer och inte som Nina, skådespelerskan. Bra gjort!

Diana: Hoppas du inte spoilades sönder här i kommentarerna då :S Men stackare, nu kommer du alltid tänka på det där med Damons ögon... *förlåt*

Petra: Ja! Ja! Ja! På allt du skrev :)

Sharp sa...

Ja, den är verkligen fantastisk! Även för en 35-årig morsa som jag. Älskar den lika mycket som jag älskade "Dawsons Creek" som yngre så Kevin Williamson kan det där med TV-serier!

Anna Thunman Sköld sa...

Sharp: Vi med åldern inne minns Dawson's Creek och det är bara att hålla med, KW har gjort det igen. Han kan det där med mixen av det lite smörigt romantiska men samtidigt dramatiska.

Anonym sa...

Kan inte mer än att hålla med om att serien lämnar cliffhänger efter cliffhänger efter.. ja, du förstår!
En sak som jag undrade med sista avsnittet dock (varning för spoiler) - hur kom Katerina in i huset med Claus blod till Damon när Elena inte bjudit in henne efter att hon "fick" huset..?

Anna Thunman Sköld sa...

Hm... undrar om du upptäckt ett klaff-fel eller om det var så att Katherine var godkänd eftersom hon var "med" i deras gäng när de planerade för Klaus-undergången.