fredag 15 april 2011

Outsourced i TV3 (på knasig tid)



Men åh, vad jag tycker illa om det här smusslandet med vissa serier i MTG-kanalerna. I går när jag bläddrade igenom tv-tidningen upptäckte jag att 1. den amerikanska komediserien Outsourced* börjat gå i TV3, på en konstig eftermiddagstid på helgerna (16:25 i morgon lördag) och 2. att TV8 numera sänder den hyllade polisserien Southland (säsong 2), sent som sjutton på torsdagskvällar. WTF?

Lägg till detta redan tidigare gnäll jag haft om att TV6 visar svinbra Elmore Leonard-serien Justified mitt i natten på fredagar (00:45 i natt) och kritikerrosade komediserien Community på lördagar vid halv sju på kvällen.

Är det då konstigt att folk laddar hem med sändningstider som dessa?

* Outsourced påminner ju mer än lovligt om brittiska Hallå Mumbai, som SVT nyss visat. Ville bara säga det.

2 kommentarer:

Peter sa...

Såna kvalitetsserier blir ju givetvis av nödvändighet mobbade till udda tider.(Timothy Olyphant=Nathan Fillion!!!)
Måste ju finnas plats i primetime för att "Erik o Mackan" ska kunna bränna årsbudgeten på några omogna inslag.
Kan inte "Erik o Mackan" delta i "Du är vad du äter" istället, om dom nu är så kåta på lite tv-tid?

Anna Thunman Sköld sa...

Haha, du är så upprörd! Jag gillar Erik och Mackan, tycker snarare att det är alldeles för många repriser av 2 ½ män, Simpsons och Family Guy. De skulle lugnt kunna bytas mot lite NY kvalitets-tv.

Så du tycker Olyphant är den nye Fillion, eller? Mja, jo. Samma charm, men Fillion verkar lättillgängligare, Olyphant har mer integritet. Inget fel i det!

När ska jag hinna se Top Chef Masters då? Måste ju se Curtis Stone i ytterligare ett program :)