måndag 18 april 2011

Två humorserier att kissa på sig av skratt av

Tosh.0.

Workaholics.
I väntan på Game of Thrones-titt och efterföljande recension bjuckar jag här på två riktigt bra humortips. Bägge går på Comedy Central, den ena dock bara i USA (men finns på nätet, så klart).

1. Tosh.0 - går även i svenska CC.
Jag fick själv det här tipset av min kompis Anastasia (hon är min evil tv-twin, vi älskar bägge Louis CK, Karl Pilkington och Sofia Vergara) och förstod därför att jag skulle gilla programmet. Men gilla är för svagt... jag frakking älskar det! Världens enklaste premiss också: programledaren Daniel Tosh spelar upp webbklipp och kommenterar det han ser. Sen tar han det ett steg till, gärna i en tillhörande sketch. Daniel Tosh är ett geni. Det är också ett succéprogram för kanalen i USA. 2,2 miljoner i medeltal ser hans klippshow varje vecka. Han slår storheter som Jon Stewart på fingrarna med de siffrorna. Dangelidang! Han anses av vissa vara en rasist, homofob och kvinnohatare. Jag säger att de inte förstår hans humor.



2. Workaholics - bara i amerikanska CC, än så länge.
Halvtimmeskomedi för de med sjuk och barnslig (läs grabbig) humor. Blake, Anders och Adam är tre vänner som fortfarande lever collegeliv fast de numera jobbar på en telemarketingfirma. Man kan sammanfatta serien i taglinen: Bongar, brudar och björnpälsar. De två första avsnitten har fått mig att slå mig på knäna av skratt. Verkligen inte för alla men sååååå för mig. 

Inga kommentarer: