tisdag 19 april 2011

Äntligen visar TV4 andra säsongen av Överlevarna

Julie Graham som Abby i Överlevarna. Foto: BBC
Redan i september 2009 bloggade jag upprört och exalterat om att 1. första säsongen av den brittiska remaken av post-katastrof-serien Överlevarna (Survivors) slutade så tvärt och att 2. TV4 köpt in den andra säsongen. Men sen hände inget. Först för att BBC fick skjuta på inspelningarna på grund av svininfluensan (gud, vad det känns länge sen) och sen för att TV4 inte - antar - hittade någon bra tid att sända den. Tills nu.

TV4 har äntligen tablålagt fortsättningen! Torsdagen den 5 maj kl. 23:00 börjar andra säsongen. Den består av sex delar och tar vid precis där ettan slutade (saxat från TV4:s presstjänst):

"Den nya säsongen av Överlevarna börjar med att Abby hålls fången i laboratoriet där forskarna tror att hennes unika immunsystem kan vara nyckeln till ett vaccin mot viruset. Gregs liv hänger på en skör tråd och hans vänner försöker göra allt som står i deras makt för att rädda hans liv."

Ringer det några klockor? Jag minns Abby men Greg? Jag hoppas att det visas en resumé innan. Tyvärr lades serien ner efter de här sex avsnitten så räkna med att bli frusterad även denna gång...

Uppdaterat 22:02. Ah. Hittade denna sammanfattning av säsong ett för den med lika dåligt minne som jag:

11 kommentarer:

andros sa...

Just det! Jag minns att jag tröttnade mot slutet av den första säsongen. Jag såg alltså bara ett par avsnitt :/

Men det skall bli kul ändå. Tror jag.

Anna Thunman Sköld sa...

Haha, jag håller dig i dina förvirrade känslor :)

cribe sa...

För den som missade säsong 1.
Kan man se den någonstans?

Anna Thunman Sköld sa...

Jag är ledsen men jag hittar ingen bra streaming för första säsongen. Kanske någon annan vet?

cribe sa...

Ni som sett säsong 1, är serien bra att det är värt att leta upp den?

Anna Thunman Sköld sa...

Cribe, jag gillade den. Men så här i efterhand vinner ju The Walking Dead, även om den innehåller zombier, hands down. Men Överlevarna var helt okej och hade några bra twister.

TORGNYSDOTTER sa...

Jamenjustja! Jag älskade ju den serien. Nu kan jag för mitt liv inte minnas hur den slutade och vilka som var med. Fan. Den var ju skitbra. Det måste ju vara så att det kommer något slags resumé. Det har ju pågått hela och halva liv sen sist...

Anna Thunman Sköld sa...

Tips: Kolla klippet, den gör att det rör sig lite i hårrötterna aka minnescellerna.

Anonym sa...

Men vart tog serien vägen nu?Plötsligt borta från tablån.Hatar TV4!!!

Anna Thunman Sköld sa...

Tillbaka den 9 juni igen. Verkar ha gjort uppehåll pga Kristi Himmelsfärd.

Anonym sa...

Åsså var den borta igen,va håller TV4 på med egentligen????