måndag 4 april 2011

I dag ska jag se The Borgias, Camelot och The Killing

Joel Kinnaman och Mireille Enos i The Killing. Foto: AMC
Om jag hinner. Omdömen kommer därefter. The Killing är extra intressant eftersom svenske Joel Kinnaman är med i en stor roll (och har redan blivit hyllad för sin insats). Men The Borgias är först på listan eftersom eh... det är Jeremy Irons, vällust och "the original crime family". Camelot tror jag i ärlighetens namn är ren - men uppiffad - dynga.

Läs gärna mitt tidigare inlägg om vårens tre "mantel"-serier The Borgias, Camelot och Game of Thrones HÄR!

9 kommentarer:

Andreas sa...

The Borgias är helt klart sevärd.

Fredrik sa...

Håller med. Och Camelot är riktigt undermålig.

Dan sa...

Låter intressant! Är dock nöjd med att ha sett Game of Thrones förhandstitten på fjorton minuter :) Grym förväntan efter detta.

Anna Thunman Sköld sa...

Ah, jag har slutat titta på förhandsgrejer på Game of Thrones nu för jag vill inte veta mer. Jag vill se första avsnittet! HELA! :)

Johan Sporre sa...

Anna, du borde i alla fall skriva ett inlägg om den :)
Camelot var inte särskilt bra. Hoppas lite mer på Borgias.

Anna Thunman Sköld sa...

Äsch, Johan, alla andra har redan bloggat om kvarten GoT. Jag låter bli. Däremot har jag sett Borgias - mycket bra, bådar mkt gott för kommande avsnitt. Ska blogga om det senare i dag. Camelot... har jag inte sett än. The Killing ligger före på listan.

Erika K sa...

Kanske blev jag bortkollrad av att se "Camelot" på en stor bioduk på flashig screening men jag tyckte att den verkade helt okej.
Ska bli kul att höra vad du tycker!

p_lsson sa...

The Killing och Borgias - mina två favoritserier för tillfället. Vet du om det kommer fler avsnitt av The Borgias, eller blir det bara de nio som finns nu?

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, bägge är verkligt bra. Jag är enormt nyfiken på The Killing-upplösningen. Har inte sett danska föregångaren så jag är helt ovetande. Även om jag har mina misstankar...

Jag kan glädja dig med att det blir en andra säsong av The Borgias. Tio avsnitt ska filmas i sommar för visning nästa år.