tisdag 5 april 2011

Dagens bästa nyhet: TV4 har köpt in The Killing



Tjoho, alla fans till Joel Kinnaman! TV4 har köpt in det amerikanska morddramat The Killing, där Kinnaman har en av huvudrollerna. Detta rapporterar Dagens Media som pratat med TV4:s inköpschef Clara Scherman. Hon befinner sig för närvarande på tv-mässan MIPTV i Cannes.

The Killing bygger alltså på den danska serien Forbrydelsen som visats under namnet Brottet i två säsonger i SVT. Amerikanska versionen är inspelad i 13 delar och har precis haft premiär i USA på kabelkanalen AMC. Den har fått övervägande bra kritik i amerikansk media och Kinnaman har hyllats för sin roll även om mest beröm gått till Mireille Enos (från Big Love) som spelar Sarah Linden.

Det står tyvärr inget om när TV4 tänkt börja visa The Killing. Däremot avslöjar Scherman att hon också köpt in Little Britain-gängets nya komediserie Come Fly With Me samt två andra brittserier; Scott and Bailey och Case Sensitive: The Point of Rescue.

UPPDATERAT 2 JUNI: TV4 börjar visa The Killing torsdagen den 30 juni, kl 22:30.

3 kommentarer:

Gotland sa...

Första avsnittet var ju gött mos!!
Tyckte dock att Mireille Enos va lite tråkig, visade lixom inte så mycke känslor. Men de kanske är de som är grejen :S

Anna Thunman Sköld sa...

Hon var aaaastråkig i Big Love, fast då var det meningen :) Jag har inte hunnit se första avsnittet än men har det på min to do-list. Först ska jag se Charlie Sheen-dokumentären i Kanal 5 i kväll! #winning

hersa sa...

Jag håller med om att första avsnittet var väldigt stabilt och jag fick inte heller grepp om Mireille E. Men Kinnaman gjorde inte bort sig :)