söndag 24 april 2011

En anledning till att se Rookie Blue i TV11

Don't mess with Missy!
Den stavas Missy Peregrym. Som i grymt snygg. Kanske du kommer ihåg henne från Heroes eller från Reaper. En kompis till mig på Twitter frälstes av henne i ungdomsserien Life As We Know It. Nu spelar hon nyutexaminerad polis i kanadensiska Rookie Blue. Men om du sett dina ungdomsserier så kommer du även att känna igen Whitney från Smallville (Eric Johnson) och Ephram från Everwood (Gregory Smith, som tydligen är värsta geniet irl). Jag missade helt att serien började i TV11 förra söndagen så jag ska se i kapp till kvällens avsnitt kl. 20:00. Hoppas jag gillar't mer än bara för miss Missy.

Just ja. I kväll kl 18:00 börjar den amerikanska versionen av brittiska succéserien Life on Mars. Också i TV11. Den tänkte jag också klämma in.

UPPDATERAT 21:30: Tyvärr sög ju Rookie Blue polissaftblandare. Det var sannerligen inte en serie i min smak. Och i en era av fantastiskt många bra tv-serier tänker jag inte slösa mer tid på den. Amerikanska Life on Mars däremot ska jag fortsätta följa. Om så bara för att få garva läppen av mig åt Michael Imperiolis buskiga porrmusche! Samt för den underbara 70-talsmusiken.

Michael Imperioli i Life on Mars.

3 kommentarer:

stefan sa...

Ja ful är hon då rakt inte den kvinnan !
Helvete alltså

Anna Thunman Sköld sa...

Sjukt snygg, men boring serie upptäckte jag. Tyvärr.

stefan sa...

hmm... de var som fan