måndag 13 januari 2014

Golden Globe 2014: Vinnarna

Största överraskningen: Brooklyn Nine-Nines två vinster!
Jag har inte hunnit se galan, tänkte kolla nån fulstream sen. Men här är tv-vinnarna. Samtliga vinnare hittar du HÄR!

Vinnarna i rött. Mina gissningar *

Bästa dramaserie
Breaking Bad*
Downton Abbey
The Good Wife
House of Cards
Masters of Sex
Kommentar: YES!

Bästa komediserie/musikal
The Big Bang Theory*
Brooklyn Nine-Nine
Girls
Modern Family
Parks and Recreation
Kommentar: Se på fan! En rookiekomedi vann! Jag hade fel men är glad ändå. Som en speleman, som Leif GW Persson skulle ha sagt.

Bästa miniserie eller tv-film

American Horror Story: Coven
Mitt liv med Liberace*
Dancing on the Edge
Top of the Lake
White Queen
Kommentar: Boom! 

Bästa skådespelare i en miniserie eller tv-film
Matt Damon (Mitt liv med Liberace)
Michael Douglas (Mitt liv med Liberace)*
Chiwetel Ejiofor (Dancing on the Edge)
Idris Elba (Luther)
Al Pacino (Phil Spector)
Kommentar: Som jag skrev, Douglas var grym i denna roll.

Bästa skådespelerska i en miniserie eller tv-film

Helena Bonham-Carter (Burton and Taylor)
Rebecca Ferguson (White Queen)
Jessica Lange (American Horror Story: Coven)
Helen Mirren (Phil Spector)
Elisabeth Moss (Top of the Lake)*
Kommentar: Sorry, Rebecca, men Moss var _så_ värd denna! Tjoho!

Bästa skådespelare - dramaserie
Bryan Cranston (Breaking Bad)
*
Liev Schreiber (Ray Donovan)
Michael Sheen (Masters of Sex)
Kevin Spacey (House of Cards)
James Spader (The Blacklist)
Kommentar: Ännu en välplacerad vinnare. Vila i frid, Heisenberg!

Bästa skådespelerska - dramaserie
Julianna Margulies (The Good Wife)
Tatiana Maslany (Orphan Black)*
Taylor Schilling (Orange is the New Black)
Kerry Washington (Scandal)
Robin Wright (House of Cards)
Kommentar: Buuuu! Maslany blev RÅNAD på sitt pris!
 
Bästa skådespelare - komediserie

Jason Bateman (Arrested Development)
Don Cheadle (House of Lies)
Michael J Fox (The Michael J Fox Show)
Jim Parsons (The Big Bang Theory)
Andy Samberg (Brooklyn Nine-Nine)*
Kommentar: Min chansning gick hem! Undrar vem blev mest chockad - Samberg eller jag.

Bästa skådespelerska - komediserie
Zooey Deschanel (New Girl)
Edie Falco (Nurse Jackie)
Lena Dunham (Girls)
Julia Louis-Dreyfus (Veep)
Amy Poehler (Parks and Recreation)*
Kommentar: Helt galet, men jag satte den här med! Go, Amy!

Bästa birollsskådespelare - tv-serie, miniserie eller tv-film
Josh Charles (The Good Wife)
Rob Lowe (Mitt liv med Liberace)
Aaron Paul (Breaking Bad)*
Corey Stoll (House of Cards)
Jon Voight (Ray Donovan)
Kommentar: Min elaka känsla gick hem och jag blev utan vinst här. Voight var sjukt bra. Dock att jag önskar att Aaron Paul fått den ändå. Voight får fler chanser, det får inte Paul.

Bästa birollsskådespelerska - tv-serie, miniserie eller tv-film
Jacqueline Bisset (Dancing on the Edge)
Janet McTeer (The White Queen)
Hayden Panettiere (Nashville)*
Monica Potter (Parenthood)
Sofia Vergara (Modern Family)
Kommentar: Jaja, whatever. Synd på sån rar bitchfeja dock.  

7 av 11 var inte kattskit, tycker jag. 

4 kommentarer:

andros sa...

7 av 11? Det gjorde vi bra! :P

kjejon sa...

hittade en fulstream som verkar helt okej:http://www.putlocker.com/file/5B9BB2636707E3F2#

Anna Thunman Sköld sa...

andros: :)

kjejon: SCHYSST! Tack!

kjejon sa...

inga problem, hjälper gärna till om jag kan :)