tisdag 7 januari 2014

Vad jag tänkt se vecka 2

Josh!

Sci-fi!

Killer bad?

The Spoils of...
Förra veckan såg jag och avpolletterade både SVT:s Dancing on the Edge (välgjord, bra skådisar, snygga miljöer - men helt poänglös, fick ingen feeling alls för den) och TV4:s Det största äventyret (jag har sett många såna här tävlingsrealitys och vet därför hur de ska upplevas för tittaren, men det vet uppenbarligen inte personerna bakom denna, hade de kollat in exempelvis 72 Hours? Camp Malloy? Babes i bushen? Plus att jag känner mig färdig med alla gamla "mästare" också .)

Den här veckan börjar en del smått och gott i amerikansk tv. Intelligence vill jag se och anledningen stavas Josh Holloway i sin tv-comeback. Killer Women innehåller Tricia Helfer men har blivit sågad jäms med fotknölarna av THR:s tv-recensent Tim Goodman

Sen är jag grymt nyfiken på Ron Moores nya sci-fi-serie Helix som börjar med dubbelavsnitt på fredag - i Syfy. Du kan se de första 15 minuterna HÄR!
Komediserien Spoils of Babylon har också premiär men trots _många_ kända humornamn (Will Ferrell ligger bakom) vette fan. Det brukar sällan vara min kopp te. Jag ser väl ett avsnitt i alla fall.

Så är det säsongsstart för Justified och Cougar Town också. Woohoo! Michael Rapaport som big bad i förstnämnda blir gött dä.

(UPPDATERAS LÖPANDE! För alla amerikanska tv-premiärer dec-feb kolla HÄR!)

Veckans tv-serier:
Intelligence - seriepremiär!
Killer Women - seriepremiär!
The Spoils of Babylon - seriepremiär!
Helix - seriepremiär!
Justified - säsongsstart!
Cougar Town - säsongsstart!
Brooklyn Nine-Nine - tillbaka efter jullovet.
Grimm - tillbaka efter jullovet.
American Horror Story - tillbaka efter jullovet. Obs! STEVIE NICKS-avsnittet!
Parks and Recreation
- tillbaka efter jullovet. Med sitt HUNDRADE avsnitt! Våfflor till alla!
Best Ink - men... hen jag gillade bäst ÅKTE UR förra eppen. *lessen smiley*
Project Runway All Stars
- säsongsavslutning. *spoiler* Vem hade kunnat tro detta, men  jag hejar på Elena. Av hela mitt hjärta. *spoiler*
Almost Human - gårdagens avsnitt var det sista jag såg av det här sci-fi-light-polisdramat. VARFÖR VÅGADE DE INTE SATSA MER PÅ BÅGE? Veckans fall-tv funkar bara i Dick Wolf-serier. Jag såg längre än jag tänkt ändå, på grund av den goda kemin mellan Karl Urban och Michael Eely. Men nu börjar vårsäsongen med massa nytt och då ryker denna. *poff*
Top Chef - *spoiler* Okej, Carlos är helt klart INTE en av favvosarna. Nina gäller än. *spoiler*
Person of Interest
- såg ikapp under "jullovet". *spoiler* Avsnittet där Carter dog var jobbigt som fan. Usch. Jag trodde in i det längsta att det var Fusco som skulle bita i kulan, det hade haft lättare att ta. Sen är jag egentligen very allergisk mot all användning av Johnny Cash-versionen av Hurt  men det funkade förvånansvärt bra i avsnittet efter. Och yay för Elias! *spoiler*
Fringe (Netflix) -
  säsong fyra nu. Allt är kaos. Och jag börjar få råångest för sista säsongen som så många ogillar.
Archer
(Netflix) - säsong 4. Säsong fem börjar i FX den 13 januari.
The Amazing Race (streamar) - säsong 21. kollar ett avsnitt i veckan och "härmar" gammeltevemönstret... ep 7 nu på söndag.

I gammelteven/Playkanaler:
Året var 1964 (SVT1/SVT Play) - älskar denna årssammanfattning!
På spåret (SVT1/SVT Play) - åh, svårt möte. Gillar båda lagen, både Morgan & Christer och Ylva & Anna Charlotta.
Farmen - vad hände sen? (TV4, söndag) - jo, måste kolla detta. Jag jobbade på TV4 när realitysåpan gick och jag var till och med webbansvarig för den omgång som utspelade sig i Sydafrika. Så nog är jag nyfiken på vad som hänt med Blondie, Qristina och Naken-Janne...

2 kommentarer:

Henrik Bennetter sa...

Känslan jag har inför Intelligence är...:

http://www.douxreviews.com/2014/01/intelligence-pilot.html

Anna Thunman Sköld sa...

Haha, ja, tro mig, jag har inte mycket högre förhoppningar jag heller. Kul att de rekommenderar en att se Person of Interest istället, för den har då sannerligen växt till något mer än en veckans fall-serie.
Men jag måste se ett avsnitt i alla fall pga Holloway.