lördag 11 januari 2014

Det här att Black Sails-stjärnan är Maggie Smiths son?

*klicka för större bild*
Jag kan inte smälta det. Att det undgått mig i alla år.
Toby Stephens = Maggie Smiths son. Dowager Countess of Grantham i Downton Abbey.
Fast nu när jag vet det, ser jag likheten.

Chock två: att Stephens inte tittar på sin mammas serie. Den är nämligen inte hans kopp te. *snörper ihop munnen som Maggie Smith*
Turligt nog säger han i alla fall i en intervju att han gillar sin mammas roll där.
Det förlåter honom lite i alla fall.

Stephens är för övrigt högaktuell med Michael Bays piratserie Black Sails, som "blod och bröst"-kanalen Starz börjar visa 25 januari (26 i HBO Nordic). Tydligen dröjer det hela 24 minuter innan nån är naken i pilotavsnittet. Nån sorts rekord för kanalen. Det brukar vuxenkramas långt tidigare än så...

6 kommentarer:

Dav sa...

Piratmiljön lämpar sig riktigt bra för en tv-serie. Tänk en korsbefruktning mellan Black Sails och David Milch, typ Deadwood fast i piratmiljö. Samma ton, minst lika intrikata karaktärer. Hade varit mumma!
På tal om Black Sails tror jag att det blir korkad action i högt tempo, säkerligen snyggt (Michael Bay är ju rätt bra på d. . . men det är väl i princip allt också) och garanterat nakna kvinnliga bi-rollsinnehavare.
Starz har dock gett oss Party Down och Boss, det är jag dem evigt tacksam för. Hoppas att jag har fel om Black Sails men känns inte så, döma av trailern och att det faktiskt är Michael Bay som ligger bakom serien.

Vonkis sa...

Mmm, Toby Stephens. Blev lite kär i honom när han spelade Rochester i Jane Eyre.

Jessi sa...

Det hade jag faktiskt koll på, att han är son till Maggie. Och liksom ovanstående talare blev jag oxå väldigt förtjust i karl'n i Jane Eyre... Ser fram emot se honom som pirat! Annars är det mycket Fringe nu...

Anna Thunman Sköld sa...

Dav: Verkligen mumma! Och precis som du har jag svårt att gå igång på Black Sails eftersom den ligger på den kanal den gör och japp, Bay är inblandad. Vi kanske istället får sätta vårt hopp till Crossbones med John Malkovich?

http://www.nbc.com/crossbones/

Vonkis och Jessi: Han är yummy! Och jag hade glömt att han var med i Jane Eyre, långhårig och härlig! Men tänk att jag inte visste att han var Maggies son? En sån kunskapslucka!

Dav sa...

Positiva med Crossbones, utifrån det lilla jag vet är John Malkovich. Gillar honom skarpt! Det negativa är väl NBC, även om Starz frossar i nakna kvinnokroppar är det ändå premium kabel gentemot reklam och det kan ju innebära mindre kreativ frihet eftersom den i större grad är beroende av höga tittarsiffror. Å andra sidan lägger ju Starz ner allt för tidigt! Boss är ett jävla mästerverk som inte fått den uppmärksamhet den förtjänar!

Anna Thunman Sköld sa...

Boss första säsong var uppe där på Sopranos, Wire och Shield-nivå. För jäkligt att den lades ned!