torsdag 23 januari 2014

Steve Coogans och Rob Brydons nya tripp


Jag älskade herrarnas första metaresa i de pittoreska norra delarna av England. De spelade versioner av sig själva och mest minnesvärt - utöver de många goda måltiderna de intog - var deras ständiga käbblande om vem som gjorde de bästa röstimitationerna, - och framför allt Michael Caines röst.

Nu är de (och regissören Winterbottom) tillbaka med en matresa till Italien (The Trip to Italy) och gissa vad, de gör fortfarande Michael Caine! I can't wait! Den kommer visas i brittisk tv senare i år.  

5 kommentarer:

Mia sa...

Om du gillar Rob Brydon kan jag rekommendera Would I Lie To You (underbara bbc entertainment, men det finns ju på youtube också förstås :)) där han är programledare. Tv-lek där de läser upp något som de påstår sig ha gjort och sedan ska andra laget lista ut om det är sant eller inte. Det och QI är mina favoriter på denna finfina kanal :)

Anna Thunman Sköld sa...

Ah, jag är inte så jetemycket för sånt, även om jag tror att jag skulle gilla QI eftersom jag tycker den svenska versionen är rätt charmig. Men good to know, Mia! Tack!

Danjel sa...

Men gud va kul! Älskade herrarnas första resa och längtar nu tokmycket att få följa med på en till.

Qi är milslångt mycket bättre än svenska Intresseklubben. Det är ett sånt program INGEN kan ogilla. Bästa panelshowen ever!

Mia sa...

Jag gillar intresseklubben och Johan Wester/Anders Jansson men QI är verkligen mycket bättre. Stephen Fry är perfekt som programledare!

Jag vet att min sammanfattning av WILTY in såg mycket ut för världen, men det är mycket bättre än vad det låter som. Rob Brydon och David Mitchell/Lee Mack som är lagkaptener har en sån härlig kemi.

Anna Thunman Sköld sa...

Danjel och Mia, ni har fått mig tillräckligt lockad att se OI!

En delseger, Mia :)