fredag 24 januari 2014

Tomheten efter Fringe

Hej då kära Fringe-team. Hälsa Gene.
Jag är alltså klar med Fringe nu.
Fem säsonger som jag slängde i mig som en svulten varg.
Jag gillade alla fem.
Och som vanligt är egentligen slutet bara en parentes. Det är resan dit som betyder nåt.
*spoiler* Jag lämnar Fringe-universat med en stor och stark kärlek till Walter, Peter, Olivia, Astrid, Linc och Broyles. Ja, Nina också. Och September. Plus deras motsvarigheter i andra dimensioner. Jag blev kompis med Bolivia/Fauxlivia till sist. Hon var en cool katt. 
Det enda min man och jag hade lite problem med, rent logiskt, var i sista säsongen när de höll till i labbet som alltså låg typ mitt i fiendeland och där använde STRÖMMEN hela ti'n. Borde inte Observatörerna märkt en jetespike i elanvändandet, kan man undra?
Well, bortsett från det: Love, love, love. *spoiler*

En sak till: Red Vines var världens äckligaste godis. Det har INGET på Twizzlers. Inget. Sorry, Walter.

HÄR är mitt tidigare inlägg om Fringe. Från när jag ganska precis börjat titta.

Ok, några relaterade saker till:

1. Det ska bli sjukt kul att se JJ Abrams nya övernaturliga serie Believe, även om jag oroar mig lite över att ett barn har huvudrollen. Premiär 10 mars i
2. Joshua Jackson, min älskade Pacey-pöjk. Han ska spela försmådd äkta man i en ny Showtime-serie, The Affair. Måste ju kollas in.
3. John Noble har kunnat ses i Sleepy Hollow i en liten men viktig roll.
4. Anna Torv, denna begåvade aussie, är med i HBO-piloten Open, som är en skapelse av Ryan Murphy, och som dessutom innehåller Scott Speedman (Felicity-Ben!), Jennifer Jason Leigh, Wes Bentley och True Detective-aktuella Michelle Monaghan. Torv ska spela lesbisk yogainstruktör, Leigh är hennes flickvän i vad som beskrivs som ett provokativt drama om relationer. Tell Me You Love Me-vibbar, någon?
5. Senast jag såg Lance Reddick var i veckans avsnitt av American Horror Story: Coven. Han gör en roll som är ljusår från Broyles, nämligen som vodoodemon... UPPDATERAT 23.28: TVdags-Björn påminde mig om att Reddick är med i Josh Holloway-serien Intelligence också.

4 kommentarer:

starbaker71 sa...

ja, jag tycker att John Noble gör ett bra jobb i Sleepy Hollow också...om du inte ser den borde du, lite seg i början men säsongsfinalen va så bra!!! :-D

Anna Thunman Sköld sa...

Den har jag följt - jag fattar inte hur jag missat både den och The Following i min "vad jag tänkt se". Skyller på migränen som varit min följeslagare hela veckan :(

Ja, bra och chockerande säsavslutning!

Ida sa...

Kul att du gillade även sista säsongen. Då hör både du och jag till en udda minoritet... :D

Anna Thunman Sköld sa...

Det verkar så ja. Och det är jag glad för. Hur ville de andra att det skulle vara då, tro? Att de skulle fortsatt på samma tidslinje som innan och fortsätta ränna mellan de bägge universumen? Det hade förstås kunnat gå, men det här var så mycket mer kreativt och coolt!

Ack, saknar't! Hade inte min man börjat jobba annorstädes hade jag tvingat honom att börja kolla Arkiv X nu...