lördag 27 augusti 2011

Ny MTV-serie på g: I Just Want My Pants Back

Peter Vack i nya komediserien I Just Want My Pants Back. Foto: MTV
Jag vet inte om någon av er sett amerikanska komediserien Friends With Benefits (NBC)? Ryan Hansen, känd från Veronica Mars och Party Down och Danneel Ackles (japp, Jensen Ackles fru) har två av huvudrollerna. Ett gäng 20-nåntingare festar och söker tjerleeeken i Chicago. Obs! Har inga som helst likheter med Friends (= Vänner) mer än första delen av namnet. Jag är hur som helst föga imponerad. Den är... o-kul och förutsägbar. Men jag typ stödtittar just för att det är Ryan och Jensen-frugan.


I dag fick jag tips (av @master_mag) om en ny komediserie om ett gäng 20-nåntingare som festar och söker tjerleeeken i Brooklyn. I Just Want My Pants Back. Men skillnaden - och det är en rätt viktig skillnad - är att nu är det amerikanska MTV som står bakom. Det kan betyda lite mer rawness. Plus Brooklyn = hipness. Hoppas det i alla fall. Sen, inte att förglömma, bygger serien på en bok av David Rosen.

HÄR kan du se en trailer. Jag gillar han som spelar Jason (Peter Vack) och han står också för trailerns bästa citat: "I was like this young Van Der Beek". Hihi.

Piloten kommer att visas i amerikanska MTV på söndag kväll efter årets Video Music Awards (VMA startar i svenska MTV kl. 02:30 natten till måndag). Men egentlig premiär blir det inte förrän efter årsskiftet.

Inga kommentarer: