måndag 14 mars 2011

Supernatural på Paleyfest

Älskar att Jared får Jensen att se kort ut fastän han är typ 1,88 m. Foto: JustJared
Supernatural har vårlov för tillfället i USA och vår klena tröst är att det under tiden varit Paleyfest, en helt underbar tv-festival som jag skulle älska att besöka nån gång, och att Supernatural-gänget där hade en kväll i rampljuset.

Vad som framkom? Well - *spoileralert*

* Det lär bli en sjunde säsong.
* Jensen Ackles vill regissera igen (han regisserade avsnittet Weekend at Bobby's med den äran.)
* Det kommer ett Castiel-centrerat avsnitt regisserat av Ben Edlund som leder fram till den två timmar långa säsongsfinalen. Yay för mer Castiel!
* Jensen var först tveksam inför metaavsnittet.
* Jensen var desto mer pepp på det kommande västernavsnittet. Han skickade en bild på sig själv i västernmundering till sin pappa som svarade: "Det här har du övat på sen du var sex år." Aww...
* Jensen hoppas på ett Dean-avslut på serien där bröderna åker iväg i Impalan med musiken på högsta volym, själarna intakta och vapnen laddade. Skulle inte tro att han får det drömslutet, men hoppas går ju...
* Mischa Collins ville att hans metajag skulle vara en ännu större skitstövel än vad han blev. Men fick låta sig nöjas. Visste ni förresten att han är gift med en tjej som skrivit en bok om vett och etikett för trekanter? Did not see that one coming... så att säga.
* Mischa är missnöjd med sin Castiel-röst men får dras med den nu.
* Sam lär få muren raserad och minnena av sin själlösa tid tillbaka i säsongsfinalen. Var beredda på depp och darkness.

Läs mer om Supernatural på Paleyfest HÄR och HÄR och HÄR.
Se massa härliga bilder på - framför allt - killarna HÄR (med sina respektive fruar) och HÄR (från själva frågestunden).

15 april är Supernatural tillbaka i tv-rutan.

6 kommentarer:

Danjel sa...

Jag hade missat helt att Jensen regisserat ett avsnitt. Nu vill jag närstan se det igen.
Sen så måste man ju älska att det kommer ett Castiel-avsnitt!

På något sätt känns det som att jag vill ha ett avslut på serien nu, samtidigt vill jag bara se mer och mer. Jag vill inte att det ska bli dåligt. Du vet, det är säsong 38 och man har tappat intresset och slutat titta. Så får det inte bli.

Anna Thunman Sköld sa...

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Jag var en av dom som ville att säsong 5 skulle varit den sista. Fast nu vill jag ändå att det ska fortsätta. Fast med ett bäst-före-datum precis som du säger. Sju är ett lyckonummer, låt det ta slut efter det.

Dan sa...

Supernatural verkar vara en av de där serierna som genom försynen blivit överhopad av talangfulla individer och sammanträffanden. David Nutter, Eric Kripke, Robert Singer, Kim Manners (R.I.P), Sera Gamble, Jensen Ackles, Jared Padalecki, Jim Beaver, Jeffrey Dean Morgan ...

När jag börjar nysta i det blir det nästan overkligt mycke kvalite.

Anna Thunman Sköld sa...

Indeed, Dan, indeed. Och så Ben Edlund icke att förglömma. Jag önskar innerligt att merparten av dessa begåvningar går vidare och gör en ny, minst lika bra serie efter Supernatural tagit slut.

Ida sa...

Jag VILL OCKSÅ ÅKA PÅ PALEYFEST!!!

Det verkar vara himmelriket. Det finns liksom ingen ände på hur mycket roliga personer som är där. Suck suck.

Anna Thunman Sköld sa...

Ida: ELLER HUR?! Gaah.

Dan: Läste i dag att tanken var att Kripke skulle varit med och gjort tv-serie av Neil Gaimans Sandman. Hade kissat ner mig av glädje men så visade sig att han inte verkar ha tid. Buhuuu, hade varit perfekta post-Supernatural-serien juuu.