måndag 14 mars 2011

I kväll: Premiär för Hot in Cleveland



TV3 rullar ut en tung premiärkväll denna måndag med Världens bästa hotell (21:00), Superstylisten Jonas (22:00) och Hot in Cleveland (22:30). Som rubriken skvallrar om är det det sistnämnda jag är mest sugen på, även om stylisten nog kommer med på köpet (det är ju Hollywood, baby!).

Se klippet ovan för handlingen i Hot in Cleveland. Den beskrivs som det som kommer mellan Sex and the City och Pantertanter. Och på tal om...

Betty White är helt makalös. 89 bast och full fart framåt. Sen har jag svårt att tro att något kan slå hennes rollfigur Rose Nylund i Pantertanter. En annan fantastisk roll hade Hot in Clevelands Wendie Malick i komediserien Just Shoot Me. Där hon spelade Nina van Horn, en Patsy-liknande ex-modell med en smak för droger och karlar. Loved her! Jane Leeves känner väl de flesta igen som Daphne i Frasier. Det roliga är att hon började som en Benny Hill-flicka. Slutligen har vi Valerie Bertinelli som jag inte kan placera mer än att hon var mest känd på 80-talet och ihop med Eddie van Halen

Hot in Cleveland har redan fått en tredje säsong trots att den andra knappt hunnit börja visas i USA. That's popular for ya! Och nu ska jag banne mig se den.

Uppdaterat 23:34: Ok, en klassisk burkskrattskomedi. Den var rolig, men på ett sånt där "man kan ha eller mista"-sätt. Inte omistligt som Cougar Town eller Modern Family. Men kommer kolla om jag inte har annat för mig. 2,5/5 i betyg.

2 kommentarer:

Erika sa...

Jag är helt enig. Kollade igår och kände jo men ja okej då. Det är inte så illa när det kommer till komediserier nu för tiden iofs, eller hur?

Anna Thunman Sköld sa...

Faktiskt! Ett okej kommer man en bit med. Samtidigt verkar alla burkskrattskomedier bli bättre när man vant sig vid dom, hur illa de än är från början. Case in point: 2 1/2 män.