onsdag 8 juni 2011

Sommarens godbitar i SVT

Mad Dogs, i SVT i augusti. Yay! Foto: Sky1

Mmm... Jim. Foto: Wolf Films

Huff med Hank Azaria i spetsen. Foto: Sony
Sommaren i SVT är som vanligt fylld med många repriser, inte alla av ondo. Och en del nyheter. Själv ser jag fram emot följande program (och allra, allra mest fram emot brittiska psykologthrillern Mad Dogs - äääälskar John Simm):

Juni:
* Huff - SVT2 - 22:45 - fredag 10 juni
* Vem tror du att du är? - SVT1 - 21:00 - måndag 13 juni - amerikanska säsong 2
* Kvinnor som älskar - SVT1 - 21:00 - tisdag 14 juni
* Phil Spector: Ångest och extas - SVT1 - 21:00 - torsdag 16 juni
* Morden i Midsomer - SVT1 - 21:00 - tisdag 28 juni - med Barnabys efterträdare!

Juli:
* When Your're Strange - filmen om The Doors - SVT1 - 22:20 - lördag 2 juli - är ff tonårssvag för Jimpa Morrison ♥
* Damages - SVT1 - 23:00 - måndag 11 juli - säsong 2
* Merlin - SVT2 - 18:15 - lördag 30 juli - säsong 3

Augusti:
* South Riding - SVT1 - 21:30 - onsdag 10 augusti
* Mad Dogs - SVT1 - 21:30 - lördag 20 augusti - John Simm FTW!

Se alla SVT:s sommarprogram HÄR (pdf)!

3 kommentarer:

Andreas H sa...

Åhå, Paget Brewster är med i Huff, ser jag. Måste jag se ;-)

Millis sa...

Åh, ja jag älskar också John Simm, flämtade efter honom i varje avsnitt av Life om Mars :-)

Anna Thunman Sköld sa...

Bra där, Millis! Du och jag!
Andreas, Paget får du behålla för dig själv :)