fredag 24 juni 2011

Besviken på Falling Skies

Vi äro stereotyper allt ifrån Hollywood. Foto: TNT 
Det tog sin lilla tid men äntligen har jag sett nya sci-fi-serien Falling Skies. Och jag är besviken. Jag är ett fan av sci-fi. Älskar allt postapokalyptiskt. Jag gillar Noah Wyle. Steven Spielberg är inblandad. Ändå föll premiäravsnitten inte mig i smaken. Jag tyckte det stank av testosteron. Jag tyckte Noah var en urusel farsa till sin yngste son. Jag tyckte utomjordingarna hade mopsögon och såg snälla ut. Jag tyckte det var illa skådespelat. Jag hatade den uttjatade stereotypbanditen och hans förutsägbara rebellgäng.

Nä, det var inte mycket jag fann till min belåtenhet. Men eftersom det är sci-fi. Eftersom Noah Wyle är med. Eftersom Steven Spielberg är inblandad. Kommer jag se nästa avsnitt också.

Nu ska jag dricka jordgubbsbubbel och spana in säsongspremiären av Louie och seriestarten av Wilfred. Har större hopp om dessa! Glad midsommar!

5 kommentarer:

oll sa...

Håller med, falling skies var skit!

Louie är desto grymmare!!

Anna Thunman Sköld sa...

Amen to that, bro!

Ida sa...

Men eller hur.

Lina sa...

Jag tycker inte den var helt värdelös, men fan så mycket sämre än vad jag hade trott den skulle vara. Men jag ger inte upp hoppet ännu.

Anna Thunman Sköld sa...

Nä, jag ger heller inte upp än. Två avsnitt till får den. Så upp till bevis, serie!