lördag 25 juni 2011

Underbar Parks and Recreation-poster

Ron och hans favoritmat. Klicka på bilden för att se närmare på de olika rätterna. Foto: NBC
Jag har legat efter med vissa komediserier och Parks and Recreation är en. Nu har jag snart sett klart två av tre säsonger och är helfrälst. Det bästa är att jag gillar alla sidokaraktärer. I första säsongen var min absoluta favorit Andy (Chris Pratt). I denna den andra har Ron (Nick Offerman) klivit upp och tagit den platsen. Men han får akta sig, han ska inte känna sig säker, när som helst kan någon av de andra slänga honom av piedestalen. Så bra är de allihop. TV4 Komedi sänder den i Sverige, om någon undrar.

10 kommentarer:

Jerran sa...

Förtjänar helt klart att visas på en större kanal än tv4-komedi!

Anna Thunman Sköld sa...

Tru dat!

Erik sa...

Jag började se den parallellt med Peep Show för någon vecka sedan. Skönt med lite alternativa och oförutsägbara komediserier. :)

Anna Thunman Sköld sa...

Peep Show! Också en rolig, lätt ångestframkallande serie! Har inte sett hela säsonger av den utan bara ströavsnitt. Tyvärr.

Min man och jag ser P&R parallellt med It's Always Sunny in Philadelphia. Sjukt bra den också. Är inne i andra säsongen på

Anna Thunman Sköld sa...

den med.

Malin sa...

Åh, vad roligt att du har fastnat för serien! Den är fantastisk. Håller tummarna för att det blir några Emmy-nomineringar om ett par veckor.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, jag är verkligen helfrälst :)

Ida sa...

Alltså jag älskar Parks and Rec så mycket, jag har på ett freakigt och obehagligt sätt precis sett om säsong 2 och 3...jag vill inte ens säga hur många gånger. Avsnittet där de ska jaga och Leslie drar hela registret av tjejklyschor inför en ranger: "I love chooocolate", "I'm bad at maths, I have a high pain tolerance...and I'm stupid."

Säsong 3, kära Anna. Så jävla bra. Lyllos som har den kvar!!

Anna Thunman Sköld sa...

Woohoo :)

Mitt favvoavsnitt än så länge - utöver nämnda jaktavsnitt - är avsnitt 13 i säsong 2. The Set Up. Med Amys real life-hubby Will Arnett. Åh, som jag skrattade!

Ida sa...

JA hahaha!! Tänk vad kul man måste ha det i den familjen. Och under inspelningarna.