måndag 20 juni 2011

The Killing-slutet *spoilervarning*

Vem mördade egentligen Rosie?
*spoilers i länkarna, inte i själva bloggtexten*

Jag var rätt nöjd med slutet, trots en del förutsägbara vändningar och ett par väldigt framhastade lösningar... ända tills jag läste
 den här artikeln om vad som ska hända härnäst i säsong två av The Killing. NEJ, säger jag. NEJ! Bu! Bad Veena Sud


HÄR kan du läsa vad EW.com:s tv-krönikör Ken Tucker hade att säga om finalavsnittet. Han har många klagomål, vissa som jag kan hålla med om, andra inte, jag gillade ändå mycket med serien, även om det regnade i överkant...


Zap2it.com:s recensent Rick Porter hade samma invändningar som jag själv, men med större eftertryck.


Eller som Jakob Eklund skulle sagt: Va fan? Va fan! Va fan... 


UPPDATERAT 14:26: Hahaha, HÄR är tv-kritikern Maureen Ryans jättearga drapa över slutet. Den är läsvärd - och gör mig av någon anledning riktigt sugen på att se det danska originalet.


UPPDATERAT 22:04: HÄR är en kritiker som försvarar slutet. Hatet har blivit helt enormt ju så skönt med en sansad röst även om Maureen Ryans ilska här ovan som sagt är kul att ta del av.

2 kommentarer:

Cilla sa...

Har inte sett The Killing men det danska originalet "Forbrydelsen" är bland det bästa jag har sett.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, jag har förstått att den är något alldeles extra. Jag tänkte köpa på dvd faktiskt!