måndag 22 september 2014

I dag fyller Vänner 20 år!

Dagen till ära har jag gjort ett quiz till MovieZine som jag trodde skulle vara lagom klurigt men som alla verkar ässa. Nåja, kul för dom! Det visar att Vänner-kärleken i landet är intakt och vid god hälsa.

Kanal 5 kör ju också serien fortfarande, vilket kan ha något med saken att göra.

Anyho. Jag hittade den här gamla bilden när jag höll på med artikeln. ALLTSÅ KOLLA JEANSEN!! Särskilt på Matthew Perry, men även på Matt LeBlanc! Horribla!

*klicka för större bild*

Tydligen är bilden tagen för promotionsyfte när första säsongen skulle dra igång.

Men jag hittade också den här:

*klicka för större bild*
Snyggaste Vänner-fotot EVAH för den är så oväntad. Från Vanity Fair, tror jag.

Där fann jag dessutom härlig långläsning i form av "The Oral History of Friends", om man verkligen vill götta ner sig i hela fenomenet (och det vill man)!

En sista bild (från The Oral History-knäcket):

*klicka för större bild*
Så små och ljuva! Och ingen trök-Ross!

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Ross, han är för vänner vad Ted Mosby är för HIMYM.

Anna Thunman Sköld sa...

EXAKT SÅ!

M sa...

Jag är en av dem som faktiskt aldrig gillat Friends! vet inte om det är ovanligt? men känner själv till fler som tycker som jag. Jag gillar ju karaktärerna Joey, Chandler och Monica förstås men thats it. Men Friends har en speciall mening i mitt liv ändå. Det var nämligen tack vare Friends som jag lärde mig att kolla på amerikanska serier och filmer utan text! för jo jag har sett alla episoder :p Detta var när jag var ca 18-19 år och jag hade usel engelska på den tiden!. Nu är nästan allt jag kollar på utan text. (enda undantaget är advokatserier, kan inte hänga med i advokat termerna i domstols scenerna och brittiska serier är oftast svåra att uppfatta orden ordentligt men funkar för det mesta)

Är annars istället ett stort fan av serien Seinfeld :D

Anna Thunman Sköld sa...

Fasen, vad coolt ändå! Då förstår jag att de har en särskild plats i ditt hjärta trots att du inte gillar den nåt vidare.

För mig är serien en snuttefilt. När jag är sjuk eller nere gillar jag att titta på den.

Seinfeld är en stor favorit här med!

M sa...

Oh ja "snuttefilt" serier och filmer har jag också! :D jätte rolig term btw :D ^^