onsdag 15 maj 2013

Vad jag tänkt se vecka 20



Säsongsavslutningarna avlöser varandra, samtidigt som beskeden om vilka serier som får fortsatt förtroende har dråsat in och trailrarna för höstens nya serier börjat dyka upp. Sistnämnda tänker jag göra ett eget inlägg om, med mina kommande favoriter bland networksen.

I SVT börjar i alla fall en ny säsong av Barnmorskan i East End på söndag, den ska jag se. Och finalen av Mästarnas mästare, där jag hejar stenhårt på Magda, med Anna som tvåa. Men ledsen hörni, jag klarar inte av schlagern så det blir till att kolla på film då istället. Funderar också på att spela om The Walking Dead-spelet för jag vill testa andra svarsalternativ. Är fortfarande chockad över hur den slutade (den här gången).

Veckans tv-serier:
Rectify
- den innehåller _rätt_ många jobbiga scener, denna serie. Men bra är den. Min lyriska recension HÄR! En säsong två är beställd.
Continuum - inte klass A direkt, men duger.
Defiance - se min recension HÄR! Star Trek möter Eureka! Gillart!
Nashville - jag har äntligen sett ljuset med Gunnar. HET!
Hemlock Grove (Netflix) - usel härlighet! Min recension HÄR! Har tänkt spara på den och sen se i ett svep när jag har en dag över.
The Borgias - den 19 maj har tredje säsongen premiär i C More.
Veep
- sjukt elak och rolig, säsong två har nu gått om säsong ett i excellens!
Awkward -
gu, som jag tröttnat på syo-spyo.
Person of Interest - säsongsfinal förra veckan, missade så ser den här veckan, gläder mig åt att Sarah Shahi får regelbunden roll i säsong tre i höst! She good.
Grimm - bara ett avsnitt kvar av säsongen nu!
Mad Men - helt okej avsnitt igen, men Matthew Weiner kanske skulle börja skriva på ett (värdigt) slut?
The Voice - min favorit åkte ut i går så NU SKITER JAG I HUR DET GÅR (nästan).
The Voice AU - så kär i Joel Madden.
Hannibal - en av få networkserier där besked om dess vara eller ickevara inte kommit än. Dåliga tittarsiffror talar mot den. Och snygg räcker bara så länge... Min recension HÄR
Game of Thrones
- han har det inte lätt, Theon. Fi fan. Bad Barry.
Orphan Black - har fått en andra säsong! Min ursprungsrecension HÄR!
Top Chef Canada - Smiles är nog min favorit ändå. Och Nicole är rolig.
The Vampire Diaries
- säsongsavslutning! Ligger efter.
Supernatural -
säsongsavslutning! Jag har verkligen gillat hela säsong åtta. You go, boys!
House (dvd) - nu säsong 6.
Spooks (Netflix)

I gammelteven/Playkanaler:
Barnmorskan i East End -
säsongsstart! (SVT1)
Elementary
- är inte helt nere i den, men som jag sagt tidigare, Lucy Liu är alltid sevärd. (TV4)
Copper - har inte hunnit se än! (SVT2)
Land Girls - har inte hunnit se än! (SVT2)
Modellpojkar
(SVT Play/SVT1)
The Hour
- sista sex delarna innan serien lades ned. (SVT1/Netflix)
Dag (SVT1/SVT Play)
Mästarnas mästare - Magda FTW! (SVT1/SVT Play)
The Amazing Race - tack gode gu för att clownerna fick respass, så att säga... (TV6)

7 kommentarer:

Jessi sa...

Jag började min torsdag med att se säsongsfinalen av Supernatural. För att summera; holy crap!!

Nicklas sa...

Riktigt taggad inför Grimms säsongsavslutning! Säsongsavslutningar är alltid jobbiga med tanke på att det är långt kvar till hösten och två som jag verkligen ser fram emot är Arrow och How I Met Your Mother! Riktigt bra säsongsavslutningar!

Anna Thunman Sköld sa...

Jessi: Ååååh, lyllo! Har inte hunnit dit än!

Nicklas: Jag ser också fram emot Grimm-finalen. Damn you, hexenbeast! Arrow ska jag se ikapp under lågsäsong nu.

Jenny sa...

Land Girls finns ju även på Netflix så du kan se alla fem avsnitt på raken.

Anna Thunman Sköld sa...

Åh, hurra! Det visste jag inte! Perfekt, tack Jenny! (Jag tänkte göra samma sak med The Hour.)

Jenny sa...

Ja jag har redan kikat klart på The Hour där. Gillar att det inte är så många avsnitt på de två serierna.

Anna Thunman Sköld sa...

Jag önskar att fler amerikanska serier vågade sig på färre avsnitt också. Som Rectify som bara hade sex avsnitt, men sen fick en andra säsong. Jag hade varit jättenöjd med bara de sex som gått. Men nej. Okej, nu ser jag fram emot fler eftersom det är en ohemult bra serie, dock att det egentligen inte hade behövts.