tisdag 26 februari 2013

Vad jag tänkt se vecka 9

Ska jag orka se bägge?
Jag skrev aldrig någon recension på nya sektserien Cult i CW. Anledningen är att jag måste se ett par avsnitt till, för obönhörligen jämför jag den med The Following och sistnämnda vinner detta versus stort i skrivande stund. Jag förbannar också drömfabriken för att den är så likriktad, att alla tv-kanaler ska typ ha sin version av den senaste trenden. Så nu är det alltså sekter. I går var det västernserier. I förrgår sagor. I morgon dystopier. *snark*
Den här veckan har många serier sportlov verkar det som. Bra det, för jag ligger efter med en bunt. Måste exempelvis se ikapp Parks and Rec! Sen börjar den nya övernaturliga ITV-serien Lightfields och den tror jag kan bli sevärd. Just ja, jag har också givit upp den där hopplöst dåliga modelltävlingen The Face. OMG, vilken smörja! Nigel Barker, jag är besviken!

Uppdaterat kl 16.05: Om någon undrar varför jag inte tagit med nya CBS-serien Golden Boy som har premiär i kväll beror det på att jag är helt ointresserad av den. 

Veckans tv-serier:
Lightfields - premiär!
Ultimate Soldier Challenge
Cult

Zero Hour -  min recension HÄR!
Southland
- satan, vad bra det är!
Black Mirror - sista avsnittet, i SVT i mars!
The Walking Dead - satan, vad bra det är!
Smash - funderar starkt på att lägga ned nu.
The Americans - satan, vad bra det är, min recension HÄR!
House of Cards - min recension HÄR!
RuPaul's Drag Race - har ingen direkt favorit, men många jag stör mig på...
The Following - min recension HÄR!
Girls - senaste avsnittet där Hannah & Jemma är på landet var väl lite SatC-hommageigt?
Ripper Street - förra avsnittet var mycket känslosamt.
Californication - ligger efter! 
Bones
Person of Interest - senaste avsnittet var superspännande!
Cougar Town

Dual Survival

Justified -
den här säsongen är sämsta hittills, men det är ju ff kanon, tro inget annat.
Top Chef
- final! Svårt att välja favorit, gillar bägge finalisterna!
Nashville
Parks and Recreation
- är tillbaka 14 mars men jag ligger efter och tänkte se ikapp denna vecka!
Project Runway

Banshee
- osäker på om jag orkar se vidare, vem ska man liksom roota för?
Face Off

Supernatural
- satan, vad bra de senaste avsnitten varit, från ungefär lajvandet och framåt!
House (dvd) - nu säsong 6.

I gammelteven/Playkanaler:
Vetenskapens värld 
(SVT2)
Plus - (SVT1)
Merlin - (SVT2)
The Amazing Race - heja snowboardproffsen! (TV6)
Big Love -
ff världens bästa feelbad-tv... (SVT2)
Bored to Death 
- har hittat formen igen! (SVT1)
Top Model Sverige
- tror jag gillar Pamela bäst, men hon är så osäker, hm... (TV3)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst var The Face dåligt och hela fighten med Naomi o Karolina kändes så fake. Ne jag gillar den inte heller och har slutat titta, ANTM är sååå mycket bättre. btw vet du tittarsiffrorna för the face? för jag har försökt hitta men finns ingenstans, då måste de väl ha gått dåligt

Anna Thunman Sköld sa...

Tittarsiffrorna för avsnittet förra veckan hade under en halv miljon tittare och det kan väl knappast räknas som ett bra resultat i USA, även om det går på en liten skitkanal som Oxygen...

Du kan hitta tittarsiffror här: http://www.thefutoncritic.com/ratings/

Och jag längtar efter nästa ANTM! Ska bli kul att se både tjejer och killar!

Anonym sa...

Oj vad dåligt hoppas dom lägger ner det:) Det gör jag med älskar ANTM men måste säga jag är besviken över vilka killar dom har valt. Jermey är den enda jag gillar och jag hejar på Jourdan redan nu hehe