tisdag 5 februari 2013

Vad jag tänkt se vecka 6


Förra veckan hade två bra tv-premiärer, The Americans och House of Cards, medan jag inte ens orkade kolla in Do No Harm efter att den fick en katastrofal start med rekordlåga tittarsiffror och ljumma recensioner. Den kommer att läggas ned innan jag hinner säga vispgrädde.  Mr Selfridge som jag peppat för och som hade premiär i SVT i lördags var ett riktigt sömnpiller. Jag blev aldrig vare sig engagerad eller intresserad.

Den här veckan är det sista avsnittet av GengångareSVT Play. Vårens bästa serie! Och gaaaah, hur ska det gå, hur ska det gå???

Det är också säsongspremiär för Smash och Community. Förstnämnda som generellt anses vara favoritserien att hata och sistnämnda som ligger riktigt risigt till hos mig, då jag känner att den börjat trampa vatten...

Veckans tv-serier:
Community - säsongspremiär!
Smash - säsongspremiär!
The Americans - min recension HÄR!
House of Cards - min recension HÄR!
RuPaul's Drag Race
The Following - min recension HÄR!
Girls  - avsnittet kom redan i lördags.
Bones
Person of Interest
Cougar Town

Dual Survival
Justified

Top Chef

Nashville
Parks and Recreation
Project Runway

Ripper Street

Banshee

Face Off

Utopia - se min hyllning HÄR!
Supernatural
The Vampire Diaries
Suits

House (dvd)

I gammelteven/Playkanaler:  
The Amazing Race - säsongspremiär! (TV6)
Carolina Klüft - tjejen som inte kunde förlora
(SVT1)
Big Love -
ff världens bästa feelbad-tv... (SVT2)
Bored to Death 
- näe, den här säsongen har tappat det... (SVT1)
Top Model Sverige 
(TV3)
Gengångare
- sista avsnittet!  (SVT Play)
Vetenskapens värld  (SVT2)
Allt faller (TV4)
På spåret
(SVT1)
Merlin  (SVT2)
Underemployed (MTV)

4 kommentarer:

Jessi sa...

Wohoo, Amazing Race!! Söndagar som vanligt?

Anna Thunman Sköld sa...

Yes! Men klockan 18 istället för 19!

andros sa...

Jasså, du tittar på Underemployed?

Jag fastnade aldrig riktigt för den serien.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, jag tycker den är lite småtrevlig men inte mer än så. Får se om jag orkar se hela säsongen.