måndag 17 februari 2014

Vad jag tänkt se vecka 8

En utomjordisk romans i Star-Crossed. Foto: The CW
En bekännelse: jag har inte binge-sett House of Cards i helgen.
Anledningen är att min man, som är annorstädes inte hunnit få internet där han är och vi har tänkt se den "ihop". Vissa serier ser jag hellre med honom än utan, så jag väntar. 

Istället har jag varit/är jag fullt sysselsatt med att se alla säsonger av mäklarrealityn Million Dollar Listing: Los Angeles och sista säsongen av House.

Precis som förra veckan tömmer OS mångas tablåer, däribland NBC:s. Men en ny serie har premiär over there som jag tänkt se: Star-Crossed (The CW). Den beskrivs på wikipedia som en "american science fiction romance television series". Den ska handla om en tjej som faller för en alien-kille. Jag tänker direkt Roswell! Måste ju kollas in bara därför.

(UPPDATERAS LÖPANDE! För alla amerikanska tv-premiärer dec-feb kolla HÄR!)

Veckans tv-serier:
Star-Crossed - seriepremiär!
House of Cards
- får anstå en stund, gaaah.
The Walking Dead
- inte sett veckans avsnitt än, men det lär ju inte handla om Carl igen iaf.
True Detective
- har inte sett veckans avsnitt än, har svårt att tro att det toppar förra veckans magiska timme, som hade tv-världens bästa slutscen någonsin.
Masterchef Canada -
jag säger som gamla Älmhults-bandet The Creeps: "Ooooh, I like it!" Börjar få favoriter också, vågar nog namnge dom nästa vecka.
The Following -
*spoiler* Vad har den där incest-adoptivmorsan och hennes evil twins för baktankar? De känns så effla opålitliga, vad vill de med  Joe? *spoiler*
The Musketeers
- inget avsnitt den här veckan.
Looking - har läst att veckans avsnitt ska innehålla en vågad sexscen, *tar fram kudden*
Black Sails - sista chansen nu. Blir det inte mer spännande än att de skrubbar däck då kölhalar jag den här serien.
Under the Gunn - rätt person åkte, men *spoiler* stör man inte ihjäl sig på Nicks mentorsätt? Detta eviga mikrostyrande heeeela tiden. Min favoriter är förresten: Asha och Sam. *spoiler*
Girls
- törs jag säga att jag tycker att varje avsnitt av Girls känns alltmer Woody Allenska? Han är en persona non grata privat men som nu  när det bjöds på kammarspel i The Hamptons så vilade ändå Allens filmiska ande över hela avsnittet. Det var bara typ Judy Davis med ett glas rött i handen som fattades. Jag älskade allt med det, för övrigt.     
Episodes -  du kan kolla tidiga Episodes-avsnitt på Netflix har jag sett. Gör det!
Face Off - mina favoriter är kvar.
Nashville - inget avsnitt vare sig den här eller förra veckan.
Supernatural - inget avsnitt förrän nästa vecka.
Keeping Up with the Kardashians - wow, de hade verkligen lyckats få till det dramaturgiskt när Kanye skulle fria till Kim, jag blev faktiskt lika spänd som Khloé. Sen bar det raka vägen ner i sorg när Scotts mamma låg för döden. *snyft*  
Helix - jag är så förbannad på mig själv för att jag ser den här ÅSNEDYNGAN! Nu såg jag förra avsnittet bara för att Jeri Ryan skulle göra intåg. Och det gjorde hon, med besked. Men heliga rabbiner, vilket uselt manus hon har att jobba med. Som de alla har att jobba med. Och den där fejksnön i fejkstormen när de var ute med skotern? I samma urlåga nivå som båtscenen i saligen nedlagda Sarah Michelle Gellar-serien Ringer. Lägg ned den här skiten också så jag kan sluta titta.   
Justified -  hela förra avsnittet kändes såååå Orange is the New Black (som för övrigt är tillbaka 6 juni). Inget nytt avsnitt den här veckan.
Cougar Town - naw, #RIPBigTippi
Lost Girl - säsongsfinal!!! Hur ska det gå, hur ska det gå? Och blir det en säsong till?
Brooklyn Nine-Nine - inget avsnitt den här veckan.
Best Ink - 3D-tatueringar den här veckan.
Person of Interest
- inget avsnitt den här veckan.
House (streamar) - säsong 8 och *spoiler* vad faaaaasen hände med Cuddy? Som jag googlat! Men jag har inte hittat ett rakt svar, bara mumlande hit och dit. Alla verkade ju chockade iaf att Lisa Edelstein inte kom tillbaka till sista säsongen. Jag vet att jag är det. *spoiler*
Arkiv X
(Netflix Us) - halvvägs genom säsong två. Inte sett mer sen sist.
Million Dollar Listing: Los Angeles (streamar) - säsong 3. Fastnat i den här realityn igen... vilken udda fågel han är, den där Josh. Kan inte för mitt liv förstå hur han fungerar. Men jag gillar att han lyssnar på sin mormor.

I gammelteven/Playkanaler:
Vicious (SVT1, lördagar 21.45) - seriestart!
Plus (SVT1, torsdagar 21.00) - säsongspremiär!
Atlantis
(SVT2, lördagar 18.15) - precis så infantilt spännande som jag hoppats.
Söndag med Sofia (Barnkanalen, söndagar 19.50/SVT Play) - för djurälskaren! Sofia Rågenklint är i Kenya och besöker djur. Finns även i SVT Play.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du måste se på walking dead.....finns en pshyco....ung pshyco....tycker jag i alla fall

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, skoja INTE, hatar alla ungarna! Ingen e normal!!