onsdag 12 februari 2014

Ett litet tv-tips angående Masterchef Canada

*klicka för större bild*
Jag har precis sett ikapp Masterchef Canada som hunnit gå i fyra avsnitt. Det är den kanadensiska versionens första säsong och ni som sett den amerikanska diton känner igen er. Det är samma stuk. Jag var lite orolig för att det skulle bli triljoner avsnitt och masterclasses som i aussievarianten, vilket jag inte klarar av, men nope. Och även fast det inte finns någon flintskallig domare med (det trodde jag var ett måste! Kvinnor är det ju inte...) är de tre; Claudio Aprile, Michael Bonacini och Alvin "The Demon Chef" Leung som klippta och skurna för rollerna. En god (Aprile), en ond (Leung) och en fadersgestalt (Bonacini).

Efter fyra avsnitt har jag skaffat mig några favoriter (hatobjekten lär komma snart också). *spoiler* Jag gillar underdoggen Danny, Dale som vill bli Kanadas "gay Martha Stewart" och rörmokar-Dora. Tre tävlande på D! Humor! *spoiler*

Men till det viktigaste: alla avsnitt finns lättillgängliga att se på YouTube! Så pallra er dit och börja kolla vetja!

Inga kommentarer: