lördag 22 februari 2014

Australia's Next Top Model-domaren Charlotte Dawson hittad död

RIP, Charlotte!
Alltså, jag är så chockad!
Expressen skrev om nån stjärna som nätmobbades och nu hittats död, men jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att det var Charlotte Dawson som avsågs! Hon som verkade så osårbar i Australia's Next Top Model. Cool, sassy och alltid med en comeback till den dryge (men rolige) Alex Perry. De två var som ett gammalt gift, botoxat, par. Bästisar irl.

Men att hon hela sitt liv lidit av depressioner och tydligen varit med om otäcka saker som liten flicka visste jag inte. Jag visste inte heller att de jävla nättrollen knäckt henne så totalt att hon vid ett tillfälle tvingats söka akuthjälp på sjukhus.

"I probably should just ignore it, but that's never been my style"
Dawson om nätmobbingen.
Enligt The Guardian påträffades hon livlös i sitt hus i Sydney i förmiddags. Inget brott misstänks så självmord låter som den tänkbara orsaken. Hon blev 47 år.

Skådespelaren Russell Crowe var en av hennes vänner - de hade känt varandra sen tonåren - och när han fick höra om Dawsons död bröt han ihop på den restaurang han befann sig. Senare twittrade han:


Russell Crowe och Charlotte Dawson i sin ungdom. Foto: Sunday Telegraph


3 kommentarer:

Anonym sa...

nä va hemsk ju :O

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, så himla tragiskt och oväntat! :'(

Anonym sa...

jaa...hon såg så glad o stabil ut :O