fredag 30 augusti 2013

Två av mina tidigare tv-förälskelser möts i Neil LaBute-serie

Julians ögonbryn! Bild via DirecTv.
Julian McMahon och David Boreanaz är båda med i manusförfattaren och regissören Neil LaButes första tv-serie (han har nyligen också regisserat två avsnitt av AMC:s Hell on Wheels) Full Circle, som har premiär 9 oktober i Audience Network.

Julian McMahons rollfigur Cole i Förhäxad var en av mina tidiga tv-förälskelser. Likaså Angel som David Boreanaz spelade i Buffy (och sen i Angel). Som jag trånade efter dessa god-onda typer när deras respektive serier gick i tv.

Numera är de, liksom jag, äldre och inte längre på mitt laminerade frikort (däremot: Jensen Ackles 4-evah), men jag måste ju samtidigt erkänna att det ska bli skoj att se dom bägge i samma serie.
Full Circle är vad jag förstått något av en Short Cuts-story där elva människors liv på ett eller annat sätt visar sig ha beröringspunkter.

Boreanaz gör en komiker som är ful i munnen och råkar illa ut på grund av ett av hans skämt. McMahon spelar hans advokat.

Andra namn i serien: Kate Walsh, Billy Campbell, Minka Kelly, Ally Sheedy (!) och Draco, f'låt Tom Felton.

Läs mer hos TVGuide om Full Circle!

5 kommentarer:

Anonym sa...

rolllistan får serien att låta intressant:P

Seriesoffan sa...

Hur kan jag ha missat denna? Rollistan låter ju superbra. Vet du om det kommer påverka Boreanaz medverkan i Bones? De borde ju vara inspelade ungefär samtidigt.

Anna Thunman Sköld sa...

puzzlemoon: Jajamänsan!

Annie Roos: Jag hade också missat. Och nej, denna serie spelade Boreanaz in när det var uppehåll i Bonezzz.

NicklasBoman sa...

grejt, ja båda har ju haft väldigt starka karaktärer i sina serier... kan nog bara bli succee :)

Anna Thunman Sköld sa...

En tycker ju det :)