måndag 8 april 2013

Vad jag tänkt se vecka 15

Mitt eget Blue Hawaii... Foto: AMC
Mad Men är tillbaka och 60-talet har gått från det avundsvärt stilrena till det mer ovårdade psykedeliska. Men vad gör väl det när Roger Sterling finns? Löv him. Och chocken när jag insåg att Linda Cardellini var med! Först Rory från Gilmore Girls och nu Lindsay från Freaks & Geeks.
Veckans premiär i USA är Da Vinci's Demons (Starz) som jag redan i förväg är mycket tveksam inför. Jag vet inte varför, har bara fått en dålig känsla av trailrarna. I SVT får vi se en ung kommissarie Morse lösa mordgåtor i Oxford. Om man ska vara petig är han inte kommissarie än där, men jag förstår varför SVT struntade i det när de satte titeln.

Veckans tv-serier:
Da Vinci's Demons - seriestart!
Mad Men - säsongsstart! Polisongerna! På söndag är det premiär i Kanal 9.
The Voice AU - säsongsstart! Nu med Ricky Martin som coach. Efter första kvällen: jag gillade Keith Urban bättre.
Hannibal - snygg pilot, se min recension HÄR
Game of Thrones

NY Ink  - jag gillar det, men har börjat tröttna lite på alla sob stories.
Orphan Black - andra avsnittet tog sig, min urspungsrecension HÄR!
The Voice Us
- jag älskar blind auditions-delen. Älskar! Dock ska jag inte se brittiska versionen.
Top of the Lake
- deppigt men bra, min recension HÄR!
Top Chef Canada

The Americans - bäst i tv just nu.
Masterchef UK

Vikings - introt är bättre än serien, men jag är fast nu, se min recension HÄR!
The Rachel Zoe Projekt

Grimm
- <3
Kourtney & Kim take Miami
- säsongsfinal! De har inga spärrar i den där familjen!
Lost Girl

Nashville - denna härliga countrysåpa!
Southland - åh, Ben, din strulpelle!
RuPaul's Drag Race

The Following
Person of Interest

Supernatural
Parks and Recreation
Cougar Town
- säsongsfinal!
Project Runway
House (dvd)
- nu säsong 6
Spooks (Netflix) - att se Matthew Macfadyen så ung... wow.

I gammelteven/Playkanaler:
Unge kommissarie Morse - seriepremiär! Lördag 21.30. (SVT1)
Dokument inifrån: Ska vi förbjuda sockret? (SVT2)
Elementary (TV4)
Dag
(SVT1/SVT Play)
Mästarnas mästare - (SVT1/SVT Play)
Plus
(SVT1/SVT Play)
Merlin (SVT2/SVT Play)
The Amazing Race - heja snowboardproffsen! (TV6)

2 kommentarer:

Nicklas sa...

Grimm är sjukt grymt just nu! Älskart!

Anna Thunman Sköld sa...

Jag med! Så bra!