tisdag 2 april 2013

Vad jag tänkt se vecka 14



Veckans premiär är utan tvekan Hannibal, även om det knappast undgått någon att även Game of Thrones haft säsongspremiär (allt var sig likt. Sen säger vi hej då till The Walking Dead (jisses), In the Flesh och Justified men också välkommen tillbaka till NY Ink! Bonde söker fru får lov att vara fantastiskt om jag ska orka se denna omgång. Förra var asdålig.

Veckans tv-serier:
Hannibal - seriestart! Kanal 5 visar den redan 8 april, bara dagar efter USA-premiären. 
Game of Thrones
- säsongsstart!
NY Ink - säsongsstart! Yoji joinar Ami = Miami Ink renuion! Men Jessica och Robear fattas...
Orphan Black - min recension HÄR!
The Voice Us
- jag älskar blind auditions-delen. Älskar! Dock ska jag inte se brittiska versionen.
Top of the Lake
- deppigt men bra, min recension HÄR!
In the Flesh
- sista avsnittet!
Top Chef Canada

The Americans - saknade verkligen serien förra veckan.
Masterchef UK

Vikings - introt är bättre än serien, men jag är fast nu, se min recension HÄR!
The Rachel Zoe Projekt

Grimm

Kourtney & Kim take Miami

Lost Girl

Nashville - denna härliga countrysåpa!
Southland
The Walking Dead
- säsongsfinal! Min åsikt om sista avsnittet HÄR!
RuPaul's Drag Race
- okej, jag är all for Jinx jag med nu. Men som jag skrattat åt Alyssa!
The Following
Person of Interest

The Vampire Diaries
- ligger efter några avsnitt, pga orkade inte Elenas sorg/avstängning.
Revenge
Supernatural

Parks and Recreation
Cougar Town
- har precis fått en femte säsong, skål!
Justified
- säsongsfinal, ojojoj! Serien har fått en sjätte säsong så Olyphanten får köra hatt ett år till...
Project Runway - jag tror jag hejar mest på Michelle ändå, hon är mest unik av de som är kvar.
House (dvd)
- nu säsong 6
Spooks (Netflix) - att se Matthew Macfadyen så ung... wow.

I gammelteven/Playkanaler:
Elementary - premiär!  Piloten sa mig varken bu eller bä, men jag ska se vidare pga Lucy Liu. (TV4)
Svetlana och Kurt (SVT2/SVT Play)
Bonde söker fru - säsongsstart! (TV4/TV4 Play)
Dag
(SVT1/SVT Play)
Vetenskapens värld  Veckans avsnitt var så äckligt, men intressant, om förruttnelse. Se! (SVT2/SVT Play)
Mästarnas mästare - heja Magda! (SVT1/SVT Play)
Plus
(SVT1/SVT Play)
Merlin (SVT2/SVT Play)
The Amazing Race - heja snowboardproffsen! (TV6)
Big Love -
det kunde visst bli värre, OMG! (SVT2/SVT Play)

2 kommentarer:

nicklas sa...

NY Ink, äntligen, typ :)

kan även tycka att http://www.televisionwithoutpity.com/goingthroughchannels/2013/04/friday-april-5-2013-vice.php var helt okej.

Anna Thunman Sköld sa...

Jag pallar inte Vice, för mycket verklighet för mig :) Tappar tron på mänskligheten. Men NY Ink = helt lagom.