tisdag 26 mars 2013

Vad jag tänkt se vecka 13



Kloner! Bibeln! Shakira! Dödsfall! Tom Alandh! Barnmorskor! Så ser denna påsk ut. Här ovan ett smakprov ur sci-fi-serien Orphan Black som har premiär i BBC America på lördag.

Veckans tv-serier:
Orphan Black - premiär!
The Voice Us
- säsongspremiär (tolv minuter in hade jag både skrattat och gråtit...).
Top of the Lake
- deppigt men bra, min recension HÄR!
In the Flesh
- andra avsnittet bjöd på många vändningar!
Top Chef Canada
- love, love, love!
Masterchef UK 
- visste ni att John & Gregg löser sina värsta deltagarbråk på krogen?
Vikings - jag är fast nu, se min recension HÄR!
The Rachel Zoe Projekt
- jag avundas inte Rachels assistenter, men det är bra tv.
Grimm

Kourtney & Kim take Miami

Lost Girl

Nashville 
Southland - tack gode gud för Dewey, som ger comic relief!
The Walking Dead
- åh, Daryl! Bara ett avsnitt kvar nu, gaaah.
RuPaul's Drag Race
- jag har ingen riktig favorit, buhu...
The Following
Person of Interest

The Vampire Diaries

Revenge - zzz... det krävs nog ett under om jag ska se en tredje säsong.
Supernatural
- Cas is back!
Cougar Town
- har precis fått en femte säsong, skål!
Justified
- förra veckans avsnitt var suveränt!
Project Runway - jag har ingen riktig favorit, buhu...
Face Off
- jag har ingen riktig favorit, buhu...
House (dvd)
- nu säsong 6
Spooks (Netflix) - såg typ första säsongerna i Kanal 5 (?), innan jag tappade den. Men nu finns serien på Netflix så yay!

I gammelteven/Playkanaler:
The Bible - premiär! (SVT1)
Dödsfallet - säsongspremiär! Tvådelad uppföljare som bara måste ses! (SVT2)
Vad hände med grabbarna på kåken?
- Tom Alandh-dokumentär (SVT1/SVT Play)
Barnmorskan i East End
- specialavsnitt (SVT1) 
Dag - japp, lika sicko även denna säsong... (SVT1/SVT Play)
Dödsfallet, säsong 1
- varje kväll kl 22, jag är helt fast. (Kunskapskanalen/SVT Play)
Mästarnas mästare - heja Magda! (SVT1/SVT Play)
Plus
(SVT1/SVT Play)
Merlin (SVT2/SVT Play)
The Amazing Race - heja snowboardproffsen! (TV6)
Big Love -
det kunde visst bli värre, OMG! (SVT2/SVT Play)

7 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker att det är härligt att the voice US är tillbaka igen, jag har saknat Adam! Det bästa av allt är dock att Xtina inte är med, henne saknar jag inte överhuvudtaget utan tyckte bara att hon var irriterande. Och liksom du både skrattade och grät jag!

Anna Thunman Sköld sa...

Jag störde mig inte på Xtina men tyckte direkt att Shakira hade en varmare och bättre utstrålning. Hon är en jättestjärna men beter sig helt odivigt. Och Adam <3 Åsså den politiskt inkorrekte Blake som charmar, aaaah. Usher var också bra men ingen Cee Lo.

Maria sa...

Jag försöker föreställa mig hur dina dagar ser ut med det här schemat. Som ett oavlönat heltidsarbete.

Jag följer bara Nashville och The Good Wife just nu. Och Glee som ett väldigt guilty och inte så nöjsamt pleasure. Och Suits på SVT-tid. Och Mästarnas mästare. Ovanligt lite.

Längtar efter Mad Men och Awkward!

Anna Thunman Sköld sa...

Haha, det är precis så det är. Oavlönat heltidsarbete :) Tur att jag gillart!

starbaker71 sa...

Du glömde Doctor Who som oxå har premiär på lördag i BBC America.
Tänker inte jag i alla fall missa.

I övrigt så är jag oxå väldigt spänd på Orphan Black...bara det inte blir en "Ringer" av det! :-)

Vonkis sa...

Jag har fortfarande inte hämtat mig från senaste TWD. Herre min je.

Anna Thunman Sköld sa...

starbaker71: Jag ser ju inte Dr Who! Det är skamligt men sant. Jag gillade inte när Who var Ecclestone och sen har jag inte tittat mer...

Vonkis: Ja, vad ska man säga (utan att spoila)? o_O Jag är också ff i chock.